دخالت مجدد آمریکا در سوریه

دمشق باید غرامت بدهد

دمشق باید غرامت بدهد
سه شنبه 21 تير 1390 - 03:34

دو روز پس از آنکه مردم سوريه در اعتراض به دخالت‌هاي سفراي فرانسه و آمريکا در امور داخلي کشورشان سفارتخانه اين دو کشور در دمشق را محاصره کردند، اکنون مقامات واشنگتن خواستار دريافت غرامت از سوريه شده‌اند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، با مقاومت بی‌سابقه دولت اسد در برابر موج حملات مسلحانه داخلی و دخالت‌های خارجی که مورد انتظار غربی‌ها نبوده، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در دخالتی آشکار و خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک در امور داخلی یک کشور خارجی مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه مشروعیت خود را از دست داده و ایالات متحده هیچ سرمایه گذاری روی او نکرده است.

کلینتون که پس از حمله طرفداران حکومت سوریه به سفارت آمریکا در دمشق صحبت می کرد بار دیگر برای سوریه اقدام به نسخه پیچی کرد و بدون آنکه بداند حرف‌هایش در دمشق گوش شنوایی هم دارد، دیدگاه تکراری واشنگتن را اعلام کرد که آمریکا خواهان تغییرات دمکراتیک در این کشور است.

وزیر امورخارجه آمریکا که گویی دولت فعلی سوریه ساخته و پرداخته خود وی است، به گونه‌ای در مورد این کشور صحبت کرد که گویی بشار اسد با تایید واشنگتن در این کشور حکومت می‌کند ادعاهای خود را ادامه داد و گفت: اگر کسانی از جمله پرزیدنت اسد گمان می کنند که آمریکا بطور نهانی امید دارد که این رژیم از این درگیری ها بیرون آید و همچنان به خشونت و سرکوب خود ادامه دهد، در اشتباه هستند. پرزیدنت اسد غیرقابل جایگزین شدن نیست و ما قطعا هیچ سرمایه گذاری برای باقی ماندن او در قدرت نکرده ایم.!!!

اما در حالی که آمریکایی‌ها در حال توجیه کردن سفر غیر قانونی سفیر خود در دمشق به شهر حماه و تحریک مردم علیه دولت هستند، یک مقام سفارت آمریکا در دمشق به بی.بی.سی گفت که اگرچه به ساختمان سفارت آسیب هایی وارد شده اما هیچ فردی از کارکنان سفارت، آسیب ندیده است. واشنگتن با محکوم کردن این حادثه خواهان پرداخت غرامت توسط دمشق شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به دیگر کنوانسیون‌های بین‌المللی که خواستار عدم دخالت سفرا در امور داخلی کشورهای میزبان است، گفت: بر اساس کنوانسیون وین، یکی از وظایف اولیه یک دولت حفاظت از ساختمان های دیپلماتیک است. سوریه در این نیز مثل امور دیگری نظیر حفاظت از حقوق بشر، کوتاهی کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها