شيخ الازهر براي تكفير شيعيان تحت فشار بودم

اسلام به مجاهداني چون سيدحسن نصرالله افتخار مي‌كند

اسلام به مجاهداني چون سيدحسن نصرالله افتخار مي‌كند
سه شنبه 21 تير 1390 - 09:06

شيخ الازهر با اشاره به فشارهاي مبارك و رژيم او عليه علماي مصر براي تكفير شيعيان با تمجيد از سيدحسن نصرالله گفت: اسلام به مجاهداني چون سيدحسن نصرالله افتخار مي‌كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به نقل از پايگاه خبري التوافق، «احمد الطيب» شيخ الازهر ديروز در ديدار با اعضاي حزب ناصري مصر از كارشكني‌هاي حسني مبارك پرده برداشت و گفت: مبارك براي راضي كردن رژيم صهيونيستي و ايجاد درگيري بين ملت‌هاي اسلامي و شيعه و سني علماي مصر را به دادن فتوا مبني بر تكفير شيعيان ترغيب مي‌كرد.

وي افزود: حسني مبارك بارها از من خواسته بود تا فتوايي عليه شيعيان و حزب‌الله لبنان صادر كنم اما با وجود فشارها و اصرارها، اين خواسته را رد كردم.

الطيب با اشاره به فشارهاي نيروهاي امنيتي مبارك به او تاكيد كرد: اين فشارها در زماني بود كه من مفتي مصر بودم و وقتي شيخ الازهر شدم كم‌تر شد تا سقوط مبارك در انقلاب اخير صورت گرفت.

وي ادامه داد: اين فشارها تا تهديد غيرمستقيم ادامه داشت تا ما در عقايد شيعيان تشكيك كرده و آنها را تكفير كنيم اما من به اهداف سياسي وراي اين فشارها پي بردم و ما با تكفير غيرمسلمانان مخالفيم، چگونه ممكن است مسلمان خودش را تكفير كند؟!

به گزارش فارس شيخ الازهر در اين ديدار با تمجيد از سيدحسن نصرالله تاكيد كرد: اسلام به وجود مجاهداني بزرگ چون سيدحسن نصرالله افتخار مي‌كند، مجاهدي كه به صهيونيست‌ها درسي آموخت كه هرگز فراموش نخواهند كرد و او و مردانش در حزب‌الله لبنان با هر مذهبي كه داشته باشند در نهايت مسلمان و مجاهد هستند.

در اين ديدار كه سخنان الطيب با استقبال اعضاي حزب ناصري واقع شد، اعضاي اين حزب با تاييد سخنان شيخ الازهر فتاواي تكفيري موجود عليه شيعيان را به مصلحت رژيم صهيونيستي دانسته و از شيخ الازهر خواستار گفت‌وگوي اين دانشگاه بزرگ اسلامي با ايران شدند.

به گزارش فارس، شيخ الازهر چندي پيش اعلام كرده بود: آماده هستم به هر مكاني كه مسلمانان در آن گرد آمده‌اند، سفر كنم؛ زيرا بسيار مايلم با تمام مسلمانان جهان همكاري داشته باشم و وحدت اسلامي تقويت شود.

احمد الطيب با اشاره به اين‌كه الازهر خانه مسلمانان بوده و درهاي آن براي پذيرش همه گروه‌ها و مذاهب مختلف باز است، تأكيد كرد: شيعيان جزو جدايي‌ناپذير امت اسلام هستند و ما پشت سر آنان نماز مي‌خوانيم و ادعاهايي مبني بر وجود قرآني غير از كتاب خدا نزد شيعيان كذب محض است.

احمد الطيب يادآور شد: اختلافي ميان شيعه و سني وجود ندارد و تفاوت‌ها تنها به ديدگاه پيروان اين مذاهب درباره مسئله امامت برمي‌گردد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها