انتشاراخبار کناره گيري صالح درآينده نزديک

 انتشاراخبار کناره گيري صالح درآينده نزديک
سه شنبه 21 تير 1390 - 18:02

قاهره (العالم) ـ يک ديپلمات يمني با اشاره به توطئه عربستان وآمريکا عليه انقلاب يمن، انتشار اخباري در باره تصميم کناره گيري علي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور يمن طي يکشنبه آينده را در راستاي تضعيف انقلاب مردمي اين کشور عنوان کرد.

ابراهيم الجهمي سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جنجال رسانه اي کنوني درباره کناره گيري ديکتاتور يمن همزمان با سي و سومين سالگرد به قدرت رسيدنش، ادعايي از سوي دولت آمريکا با همکاري عربستان است و هدف از ترويج چنين شايعه هايي مقابله با انقلابيون و تضعيف آنان است.

ديپلمات يمني نسبت به توطئه عربستان و آمريکا عليه انقلاب اين کشورهشدار داد و تأکيد کرد: جوانان انقلاب يمن بايد جهت به شکست کشاندن اين توطئه ها بر شدت اقداماتشان بيفزايند.

الجهمي اظهار داشت: کاملا مشخص است که توطئه اي عليه جوانان انقلابي در جريان است و بيگانگان در اين زمينه دخالت دارند.

اين ديپلمات يمني گفت: متأسفانه عربستان با تمام قوا به صحنه نبرد با انقلاب يمن وارد شده تا انقلابيون را سرکوب و وادار به تسليم نمايد و ازاين طريق به انقلاب يمن پايان دهد ولي ما اميدواريم که انقلابيون به سرعت بر اقداماتشان جهت به نتيجه رساندن انقلاب بيفزايند.

وي افزود: جوانان انقلابي اعلام کرده اند که به مبارزاتشان شدت خواهند بخشيد و من بر اين باور نيستم که مسالمت آميز بودن انقلاب يک هدف ذاتي باشد بلکه اين امر يک وسيله به شمار مي آيد.

الجهمي گفت: رژيم يمن و جهانيان بايد بدانند که انقلابيون به علت ضعفشان راهکار انقلاب مسالمت آميز را انتخاب نکرده اند بلکه برعکس ملت يمن قوي و ملتي شجاع است.

وي درباره تحرکات "جان برينان" معاون ريس جمهور آمريکا و نشست هاي اخير وي با طرف هاي يمني خاطرنشان کرد: برينان با عبدالله صالح در عربستان و سپس با ساير مسوولين رژيم در يمن ديدار کرد.

ديپلمات يمني افزود: برينان همچنين با سران احزاب ديدار مشترک ملاقات و به ظاهر تصريح کرده است که دولت آمريکا عبدالله صالح را به واگذاري قدرت به معاونش تشويق مي کند اما در حقيقت آمريکا در زمينه پرهيز از ايجاد تغييرات ريشه اي در يمن با عربستان توافق نظر دارد.

الجهمي خاطرنشان کرد: دولت آمريکا فقط براي ادامه نفوذ و حفظ منافعش در يمن تلاش مي کند و اين کشور همچنان حامي اصلي عبدالله صالح است.

وي در ادامه اظهار داشت: دولت آمريکا دروغگويي خود را ثابت کرده و نشان داده است که همواره عليه يمني ها توطئه مي کند و احزاب ديدار مشترک که ابتکار عربستان را پذيرفته اند در وضعيت چندان خوبي در نزد ملت يمن به سر نمي برند.

الجهمي گفت: احزاب ديدار مشترک نماينده انقلابيون نيستند بلکه بخشي از اين انقلاب به شمار مي آيند در نتيجه اگرچه اين گروه از سوي آمريکا و عربستان تحت فشار هستند اما نبايد اين فشار به جوانان انقلابي منتقل شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها