نفوذ انقلابيون ليبي به شهر نفت خيز البريقه

نفوذ انقلابيون ليبي به شهر نفت خيز البريقه
دوشنبه 27 تير 1390 - 08:05

نماينده شوراي ملي انتقالي ليبي در مصر با اشاره به نفوذ گروه شناسايي به شهر نفت خيز البريقه گفت: با شروع عمليات نظامي از سوي انقلابيون عليه نيروهاي معمر قذافي، انقلابيون در صدد پيشروي در اين شهر هستند.

عبد المنعم الحر دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: پيشروي انقلابيون به طرف شهر نفت خيز البريقه جبهه سوم را عليه نيروهاي قذافي مي گشايد و آنها را در وضعيت دشواري قرار مي دهد.

الحر افزود: پيشروي انقلابيون به طرف شهر البريقه از اهميت ويژه اي برخوردار است به طوري که امکان حرکت به سوي غرب و جنوب ليبي را فراهم مي کند.

وي اظهار داشت: قذافي سردرگم شده است و به علت گشوده شدن چند جبهه عليه او نمي داند چگونه رفتار کند همچنين سخنان اخير وي همانند ديگر سخنراني او عاقلانه و منطقي نبود بلکه فقط سعي داشت راه خروج امني براي خود و اعضاي خانواده اش پيدا کند.   

نماينده شوراي ملي انتقالي ليبي در مصر گفت: قذافي اخيرا طرحي براي گفتگو براساس خروج از ليبي و اقامت در آلمان در مقابل چشم پوشي از مسايل مطرح شده عليه او در دادگاه بين المللي کيفري پيشنهاد کرده است که اين احتمال وجود دارد و بررسي خواهد شد.

وي تاکيد کرد: مردم و انقلابيون ليبي در حالي مورد حمله نيروهاي قذافي قرار دارند که آنها از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني در مقابله با انقلابيون و حملات ناتو استفاده مي کنند.  

الحر با اشاره به اينکه بين ارتش ملي و ائتلاف بين المللي هماهنگي وجود دارد ، افزود: شوراي نظامي ليبي وابسته به شوراي ملي در مورد هدف قرار نگرفتن مراکز غيرنظامي اصرار دارد.

وي گفت: ما از ناتو مي خواهيم به اين موضوع پايبند باشد تا از هدف قرار گرفتن غيرنظاميان جلوگيري شود و فقط خودروها و تجهيزات نظامي هدف قرار گيرد.
           
استفاده نيروهاي قذافي از گاز خردل

در همين حال شبكه الجزيره قطر امروز به نقل از يك مسوول نظامي در شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد که نيروهاي قذافي در شهر البريقه از گاز خردل استفاده مي كنند.
        
عبد الفتاح يونس فرمانده ارتش ملي ليبي وابسته به انقلابيون اعلام كرد که گردان هاي امنيتي وابسته به قذافي از گاز خردل استفاده مي كنند تا مانع از سقوط البريقه به دست انقلابيون شوند.

وي تاكيد كرد اين گردان ها همچنين هزاران مين را در داخل اين شهر كار گذاشته اند تا مانع از ورود انقلابيون به شهر شوند. اين مين ها در اطراف ورودي هاي البريقه و تاسيسات حياتي كار گذاشته شده و براي جلوگيري از ديد انقلابيون بر مناطق مختلف اين شهر، نيروهاي قذافي در حفره هاي مربوط به نفت آتش روشن كرده اند.

انقلابيون مي گويند نيروهاي قذافي با كمك گرفتن از كارشناسان خارجي، شيوه هاي جنگي خود را تغيير داده اند.
انقلابيون ليبي در تلاشند با تصرف شهر البريقه، خود را به نزديكي شهر طرابلس پايتخت كشور برسانند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها