اندیشمند مصری تکفير شيعيان رامحکوم کرد

اندیشمند مصری تکفير شيعيان رامحکوم کرد
دوشنبه 27 تير 1390 - 08:35

انديشمند معروف اسلامي، و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر، با متهم کردن رژيم صهيونيستي به تفرقه افکني بين مسلمانان، تکفير شيعيان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد سليم العوا" در اظهاراتی تاکید کرد: تقریب بین اهل تسنن و شيعيان غير ممکن نيست، زیرا این امر مسلمانان را برای جلوگیری از عقب ماندگی، و مقابله با صهیونیستهایی که از هر راهی بدنبال تفرقه مسلمانان هستند، متحد می کند.

العوا افزود: اگر به خوبی همه اختلافاتی که چهره مذهبی به خود گرفته است بررسی کنیم، متوجه می شویم که صهیونیسم جهانی به نحوی در آن دست دارد.

العوا تاکید کرد: اگر در مسائل جزئی و فرعی عقیدتی وارد اختلاف شویم، دیگر کسی مسلمان نخواهد بود، زیرا برخی از افراد، کسانی را که پیرو مذهب فقهی و عقیدتی آنها نباشند، مسلمان نمی دانند؛ این درحالی است که اسلام دین همه مسلمانان است.

العوا خاطرنشان کرد: برخي بويژه کساني که مي خواهند شيعيان را به طور کامل تکفير کنند، واکنش هاي منفي نشان مي دهند؛ هر چند که براساس شريعت اسلام کسي که شهادتين بگويد مسلمان است؛ کسي حق بازخواست مردم را ندارد و اين به ما مربوط نمي شود؛ و بازخواست در روز قيامت است.

وی افزود: علما باید بپذیرند کسی که شهادتین را بگوید، از ما است؛ بنابراین اهل تسنن و شیعیان امتی واحد هستند، ولی برخی افراد متعصب که بینش درستی نسبت به اسلام ندارند، و فقط خودشان را محق می دانند، دیگران را تکفیر می کنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها