دلارهای آمریکایی در مصر و سوریه

دلارهای آمریکایی در مصر و سوریه
سه شنبه 28 تير 1390 - 06:08

منابع مطلع اعلام كردند كه آمريكا ميليون‌ها دلار به برخي جريان‌ها در مصر و مخالفان سوريه داده است و از اينكه در جهان عرب در عملكرد خود به جانبداري از اسرائيل متهم شود، نگران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پايگاه خبري المنار لبنان اعلام كرد كه منابع مطلع و گزارش‌هاي به دست آمده نشان مي‌دهد كه دولت آمريكا ميليون‌ها دلار به طرف‌هايي در مصر داده است.
همچنين دولت آمريكا پس از شكست در طرح فعال‌سازي مخالفان نظام سوريه در خارج از اين كشور، مبالغي هنگفت به كساني كه معارضان داخلي سوريه ناميده مي‌شوند اعطا كرده است تا براي خود پايگاهي مردمي دست‌وپا كنند.
اين در حالي است كه هيلاري كلينتون روز گذشته در گفت‌وگو با بخش زبان تركي سي‌ان‌ان اعلام كرد كه نمي‌توان از خارج بر سوريه تاثير گذاشت. اين سخن زماني زده شد كه سفير آمريكا در سوريه با سفر به مناطق مختلف سوريه بشدت در حال تحريك مخالفان عليه نظام سوريه است.
گزارش‌هايي كه المنار بدان اشاره كرد، تصريح مي‌كند كه دولت آمريكا در مرحله كنوني بخصوص در حوزه كشورهاي عربي بشدت از تبليغاتي كه اعلام مي‌كند آمريكا در سياست‌هاي خود عليه اعراب از اسرائيل جانبداري مي‌كند نگران است.
المنار با بيان اينكه اين گزارش‌ها را تيم‌هاي خاصي در آمريكا تهيه كرده‌اند، تاكيد كرد كه نهادهاي رسمي آمريكا بشدت از سوريه و فلسطين خشمگين هستند و از انتشار بيانيه يا موضعي كاملا جانبدارانه از اسرائيل اجتناب مي‌كنند زيرا از اين بيم دارند كه اين جانبداري آشكار بر منافع آنان در منطقه تاثير سوء بگذارد.
در اين گزارش‌‌ها آمده است كه بر خلاف اين امر، دولت اوباما به دليل نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري نمي‌تواند بر اين سياست خود سرپوش بگذارد ولي با اين حال سياست «پوشش» را در پيش گرفته و از اتخاذ تصميمي كه سياست آمريكا را در جهان عرب به زحمت بيندازد يا سبب سقوط سياسي آمريكا شود، دوري مي‌كند.
بنا بر اين گزارش، منابع آگاه در واشنگتن اعلام كردند كه دولت آمريكا تلاش مي‌كند در عرصه منازعه فلسطين اسرائيل امور به حد انفجار نرسد و از ديپلمات‌هاي خود خواسته است تا در سخنان و رفتارشان در قبال اتفاقات منطقه جانب احتياط را رعايت كنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها