انتقاد حزب تونسي ازخشونت دولت عليه جوانان

انتقاد حزب تونسي ازخشونت دولت عليه جوانان
چهارشنبه 29 تير 1390 - 10:35

تونس ( العالم)- حزب کنگره جمهوريخواه تونس با انتقاد از استفاده دولت از خشونت ضد جوانان تظاهر کننده حامي انقلاب، برخي احزاب سياسي را مسوول تنش هاي اخير کشورش دانست.

منصف مرزوقي، رييس حزب کنگره جمهوريخواه، چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اگر هماهنگي و انسجام مطلوب ميان ملت و دولت و ميان طبقه سياسي وجود داشت جوانان مجبور نمي شدند جمعه گذشته براي برگزاري تظاهرات به خيابان ها بيايند.

وي تعلل در برآوردن خواسته هاي انقلاب و انجام اقداماتي براي انحراف آن از مسير اصلي را از عوامل از سرگيري اعتراضات جوانان دانست.

مرزوقي با بيان اين که مسايلي رخ داده که باعث شده جوانان به اين درک برسند که انقلاب از مسيرش خارج شده است؛ به بازگشت فعاليت هاي پليس سياسي، اعمال خشونت شديد از سوي پليس سياسي در برخورد با تظاهرات مسالمت آميز، تلاش هاي حزب تجمع قانون اساسي ( حزب حاکم سابق) براي بازيابي و ساماندهي مجدد خود و حمايت هاي مالي مشکوک از برخي احزاب با اهداف شوم سياسي اشاره کرد.

وي بخشي از مسووليت تنش هاي اخير تونس را متوجه احزاب سياسي بزرگ که با کميته عالي حمايت از انقلاب همکاري دارند، دانست و منشا اين تنش ها را بحران اعتماد ميان حکومت و احزاب سياسي از يک سو و جوانان از سوي ديگر عنوان کرد.

مرزوقي با بيان اين که حزب کنگره جمهوريخواه مشارکت در کميته عالي حمايت از انقلاب را به حالت تعليق در آورده است، تاکيد کرد که مسير فعلي که در پيش گرفته شده نادرست است و دولت و کساني که پيرامون آنند به تحميل انتخاباتي که شعارهاي انقلاب در آن رنگ باخته است ادامه مي دهند.

رييس حزب کنگره جمهوريخواه تونس ضمن حمايت از مطالبات جوانان معترض تاکيد کرد که حزب وي به اعتراضات خياباني دعوت نمي کند، بلکه تلاش مي کند براي حل مسايل با نهادهاي قانوني تونس ارتباط داشته باشد.

مرزوقي همچنين از دولت خواست براي جلوگيري از قيام مجدد مردم گفتتمانش را تغيير دهد.

وي در همين راستا افزود: نخست وزير مي بايست از جواناني که به وي گل هديه دادند استقبال مي کرد اما او پليس سياسي را فرستاد تا جوانان را به بدترين شکل ممکن مورد ضرب و شتم قرار دهند.

پلیس تونس جمعه گذشته برای متفرق کردن تظاهرات مردم تونس از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

مردم تونس در اين تظاهرات خواستار تسریع در روند اصلاحاتی شدند که بعد از سرنگونی دیکتاتور این کشور، مقامات این کشور قول آن را داده بودند.


بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۷۰۰ معترض در میدان “قصبه ” در مرکز پایتخت تونس تجمع کردند اما به سرعت توسط صدها پلیس متفرق شدند.


تظاهرات‌کنندگان شعار سر می‌دادند که ما خواستار انقلاب دیگر هستیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها