هشدار در باره تاخير درانتخابات تونس

هشدار در باره تاخير درانتخابات تونس
چهارشنبه 29 تير 1390 - 13:51

پاريس (العالم)ـ يک شخصيت سياسي تونسي در باره سوء استفاده برخي گروه ها از ناآرامي اخير و در نتيجه احتمال به تاخير افتادن انتخابات مجلس موسسان قانون اساسي در موعد مقرر هشدار داد.

ياسين علولو نماينده حزب دموکراتيک ترقي خواه تونس در پاريس چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: بايد براي تحقق دستاوردهاي انقلاب به جاي اعتراض خياباني از ابزارهاي تعيين شده براي اين امر استفاده کرد.

وي اظهار داشت: روند سياسي که مورد اجماع گسترده گروه هاي مختلف سياسي است حرکت به سوي زمان تعيين شده براي برگزاري انتخابات در 23 ژوئيه است اما به رغم مشخص بودن زمان و شرايط انتخابات، ابهاماتي در اين زمينه به چشم مي خورد.

علولو تأکيد کرد: حوادث اخير تأسف بار است و به نفع روند سياسي کشور نيست و برخي از گروههاي سياسي با حمايت از اين حوادث در راستاي تشکيک در انقلاب و دستاوردهاي آن گام برداشتند.

وي با اشاره به اين که در صورت ادامه يافتن اين حوادث به تأخير افتادن انتخابات حتمي خواهد بود، برخي از گروههاي سياسي را به تلاش براي سوء استفاده از وضعيت موجود و به دست گرفتن زمام امور قبل از برگزاري انتخابات متهم کرد.

علولو تأکيد کرد: گروه هاي سياسي با تشکيک در دستاوردهاي انقلاب مسوول به وجود آمدن اين وضعيت هستند.

وي گفت: مردم تونس خواستار تحقق مطالبات انقلاب به ويژه بازگرداندن قدرت به صاحبان اصلي آن يعني ملت هستند که در حال حاضر از روند گفتگوهاي کلي حذف شده اند.

نماينده حزب دموکراتيک ترقي خواه تونس در فرانسه، بر ضرورت تحقق اين امر از طريق روند سياسي و پيشبرد آن در راستاي تضمين سلامت انتخابات تأکيد و از پناه بردن گروهي به نزاع هاي خياباني، تحصن و تظاهرات براي تحقق اين هدف انتقاد کرد.

گروهي از تونسي ها جمعه گذشته با شرکت در تظاهرات خواستار تسريع در روند اصلاحاتي شدند که بعد از سرنگوني ديکتاتور اين کشور، مسوولان قول آن را داده بودند.

پليس تونس براي متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها