فعالیت های اساسی برای تثبیت انقلاب یمن

فعالیت های اساسی برای تثبیت انقلاب یمن
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 03:34

تشکيل شوراي انتقالي با مشارکت گروهها و احزاب مختلف يمن ، اساسي ترين برنامه جوانان انقلابي يمن به منظور خارج کردن کامل قدرت از چارچوب نظام علي عبدالله صالح است.

" علی الدلیمی " هماهنگ کننده ائتلاف " آزادگان براي تغيير"  درگفت و گو با شبکه خبری العالم گفت ايده تشکيل شوراي انتقالي از سوي جوانان انقلاب يمن ، مي تواند در قالب پايان دادن به مشروعيت قانوني مطرح شده از سوي نظام علي عبدالله صالح  ارزیابی شود."

وی افزود : جوانان انقلاب يمن نقطه نظري آشکار و راه کاري عملي براي انتقال از مشروعيت قانوني به مشروعيت انقلابي دارند ؛ ولي تحولات سريعي که دريمن روي داد ، موجب برخي عقب نشيني ها و عدم تسريع در مطرح کردن اين نقطه نظرات شد.
الديلمي اظهارداشت : جوانان انقلاب دراولين گام مي خواهند که شوراي انتقالي گسترده را با مشارکت همه گروه ها و احزاب يمني اعم از احزاب ديدار مشترک و جنبش اعتراضي جنوب و حوثي ها و قبايل تشکيل دهند و گام دوم آنان مطرح کردن نقطه نظرات خاص درباره دولت مدني و چگونگي رشد و توسعه کشور است.
وی خاطرنشان کرد شورايي که درحال حاضر تشکيل شده است ، مي تواند با حضور برخي از شخصيت هاي يمني توسعه يابد و نماينده اقشار وسيعي از مردم و گروه هاي يمني باشد.
وي اظهارات هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريکا را که گفته بود شوراي انتقالي تشکيل شده از سوي جوانان يمن از نظر سياسي جايگاه و اعتباري ندارد ، رد کرد و گفت اين مسائل کاملا" داخلي است و اين يمني ها هستند که ثقل و جايگاه اين شورا را تعيين مي کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها