آمریکا فعالان مکزیکی را محدود می کند

آمریکا فعالان مکزیکی را محدود می کند
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 11:45

با توجه به عبور همه پروازهاي تجاري مکزيک به اروپا از فضاي آمريکا، در صورت تحريم فعالان مکزيکي، آنها ديگر قادر به خروج از اين کشور نخواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "راکییل گوتیرس آگولار" جامعه شناس و فعال مکزیکی که اخیرا قصد داشت برای شرکت در یک کنفرانس به ایتالیا برود، به دلیل مخالفت مقامات آمریکایی از این کنفرانس باز ماند.

وی در کنفرانسی در مکزیک تاکید کرد: در تاریخ 20 ژوئیه 2011  هواپیمایی مکزیکی را به مقصد بارسلون سوار شدم، تا از آنجا با یک پرواز دیگر به رم بروم. در آنجا نیز قرار بود یک دوست من را در سفری زمینی تا توسکانی همراهی کند.

وی افزود: نخستین پرواز بصورت کاملا عادی آغاز شد ولی نیمه شب ناگهان خلبان اعلام کرد که هواپیما به علت بسته بودن فضای هوایی آمریکا در فرودگاه "مونتری" می نشیند. خلبان توضیح داد که ما باید از طریق یک کوریدور دیگر پرواز کنیم و هواپیما باید دوباره سوختگیری کند.

این فعال مکزیکی خاطرنشان کرد: پس از فرود، یکی از مهمانداران از من خواست کارت شناسایی خود را نشان دهم، و من هم بدون هیچ مشکلی چنین کاری کردم. پس از آنکه نام من را دید، از من خواست وسایلم را برداشته و او را همراهی کنم.

آگولار خاطرنشان کرد: هنگام خروج از هواپیما چند تن از نیروهای پلیس فدرال مکزیک و 3 نفر از کارکنان هواپیمایی مکزیک از من خواستند دوباره کارت شناسایی خودم را نشان دهم.

وی افزود: به آنها گفتم تاهنگامی که از ماجرا مطلع نشوم، هواپیمارا ترک نمی کنم. آنها نیز پاسخ دادند که، آمریکا به دلیل حضور من در هواپیما، مانع از عبور آن شده است. با این حال کارکنان هواپیمایی مکزیک گفتند که تلاش می کنند مسیر دیگری را برای رفتن به ایتالیا پیدا کنند.

"راکییل گوتیرس آگولار" استاد علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه های مکزیک است، که در سال 1992 در سن 29 سالگی به همراه "آلوارو گارسیا" معاون رییس جمهوری وقت بولیوی، بازداشت شد و مورد شکنجه قرار گرفت.

وی در سال 2001 آزاد شد و به مکزیک بازگشت، و سرانجام همه اتهامات علیه وی در سال 2007 رسما ساقط شد.

آگولار معمولا توسط کنفرانسها و دانشگاه های مختلف برای سخنرانی دعوت می شود، و این بار نیز برای شرکت در کنفرانسی در ایتالیا دعوت شده بود.

همه پروازهای تجاری مکزیک به اروپا از فضای آمریکا می گذرد، به همین دلیل این فعال مکزیکی دیگر نمی تواند برای دیدار با دیگر فعالان و شرکت در کنفرانسهای بین المللی، کشورش را ترک کند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها