فعال سیاسی مصری در گفت‌وگو با العالم

بعضی‌ها در صدد انحراف دادگاه مبارک هستند

بعضی‌ها در صدد انحراف دادگاه مبارک هستند
سه شنبه 25 مرداد 1390 - 08:56

يک سياستمدار مصري درباره برخي تلاشها براي تاثير گذاري بر روند محاکمه حسني مبارک ديکتاتور سابق اين کشور وهمدستان او هشدار داد و از دستگاههاي مسئول خواست تا جلوي وقوع اين امر را بگيرند.

"ابراهيم منير" از مسئولان ارشد جماعت اخوان المسلمين مصردر گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جلسه دوم محاکمه مبارک از جلسه اول بهتر بود و اعتراضي به اقدامات دادگاه که مطابق قانون برگزار شد ،نبود، اما فضاي برگزاري جلسه دادگاه در سايه وجود طرفداران قلدرمآب مبارک درخارج از سالن خوب نیست و ممکن است بر مديريت جلسه دادگاه از سوي قاضي و صدور حکم عادلانه تاثير منفي بگذارد.

این عضو ارشد جماعت اخوان در ادامه تصريح کرد: دولت مي توانست از اقدامات اغتشاشی و آشوبگرانه  از سوي طرفداران قلدرمآب مبارک در خارج از سالن دادگاه جلوگيري کند.

منير گفت: درخواست هاي غيرقابل اجرايي که وکلاي مدافع مطرح مي کنند، بدان معناست که دادگاه ممکن است بيش از يکسال ادامه يابد.

وي هشدار داد که روند طولاني محاکمه مبارک ممکن است باعث ياس مردم شود و البته تلاش هايي براي فرسايشي کردن توان مردم وجود دارد.

اين مسئول ارشد گروه اخوان المسلمين گفت: اثبات اتهام مشارکت مبارک با حبيب العادلي وزير کشور او و افسران اين وزارتخانه در قتل تظاهرات کنندگان بسيار دشوار است.

وي پيش بيني کرد که مبارک براي فرار و شانه خالي کردن از مسئوليت قتل تظاهرات کنندگان به اين بهانه که خبر، درست به او منتقل نمي شده است، تلاش کند.

منیر گفت: عوامل فشار خارجي نیز بر دادگاه تاثير داشت به همین سبب دادگاه تصميم گرفت که پخش مستقيم تلويزيوني جلسات محاکمه را متوقف کند.

وی درباره تلاش برخي از رسانه هاي گروهي براي برانگيختن احساسات و عواطف افکار عمومي به منظور نجات دادن مبارک از مجازات عادلانه انتقاد وتاکيد کرد که مبارک بايد محاکمه شود و دولت موقت و شوراي نظامي مسئول برگزاري محاکمه اي عادلانه براي او و رژيمش است.

MKH-15-23:21 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها