کیفرخواست دادگاه حریری،آتش فتنه در منطقه

کیفرخواست دادگاه حریری،آتش فتنه در منطقه
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390 - 17:34

دو کارشناس لبناني هدف از کيفرخواست دادگاه بين المللي ويژه ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان را برافروختن آتش فتنه در لبنان و ديگر کشورهاي عربي و اسلامي دانستند.

" حسين رمال " یک کارشناس لبنانی در امور سیاسی از احتمال سرایت آتش فتنه کیفرخواست دادگاه رفیق حریری که هدف اولیه آن مقاومت لبنان است، به دیگر کشورهای عربی و اسلامی هشدار داد.

وی روز پنجشنبه درگفت وگوبا شبکه خبري العالم، خاطرنشان کرد که کیفرخواست علیه حزب الله لبنان با توجه به شرایط و تحولات ویژه منطقه صادر شده است.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد: در پرونده ترور رفیق حریری برای اولین بار است که موضوعات حقوقی با تبلیغات گسترده ای که منبع آن سازمان های اطلاعاتی هستند، پیگیری می شود .

رمال با اشاره به تلاش های مراکز و منابعی مرتبط با وهابیون و سعودی ها در پرونده کیفرخواست ترور رفیق حریری برای برافروختن اختلافات طايفه اي و قومي ، گفت : حتي اولياي دم حريري هم قربانيان طرحی هستند که در پشت پرده تشکيل دادگاه شکل گرفته است.

وی با هشدار به اینکه جهان عرب و اسلام درمعرض جنگ ويران گری قرار دارد که اهداف آن با مقاصد شوم تصميم گیران بين المللي همسو و هماهنگ است، افزود : ترور حريري از ايجاد ائتلاف استراتژيک ميان نخست وزیر اسبق لبنان و حزب الله جلوگيري کرد.

دبيرکل جمعيت سازندگي لبنان نیز در گفت وگو با شبکه العالم ،انتشار کيفرخواست دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري را صرفا توطئه ای برای تخریب وجهه مقاومت دانست.

"زهير الخطيب " اظهار داشت : دشمنان که نتوانستند شکست سال 2006 رژیم صهیونیستی در جنگ علیه حزب الله را جبران کنند با استفاده از دادگاه بين المللي و به بهانه رسيدگي به ترور رفيق حريري براي جبران شکست خود تلاش مي‌کنند.

دبيرکل جمعيت سازندگي لبنان تصريح کرد: اين دادگاه نمايشي تلاش می کند متهمان را عضو حزب الله و جامعه اسلامي لبنان نشان دهد، اما براساس تحقيقاتي که خود دادگاه منتشر کرده است، فرد انتحاري  عمليات ترور رفيق حريري تبعه يکي از کشورهاي شبکه جزيره عربستان بوده است.

الخطيب با ذکر اینکه دبيرکل حزب الله با شکيبايي تلاش مي کند اين توطئه ها را خنثي کند، گفت : سيد حسن نصرالله بيش از هرکس ديگري دلسوز جامعه لبنان است و در صف اول رويارويي با دشمن صهيونيستي و آمريکا در منطقه ايستاده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها