شیعیان هدف حملات تروریستی در پاکستان

شیعیان هدف حملات تروریستی در پاکستان
چهارشنبه 9 شهريور 1390 - 17:29

يک پژوهشگر پاکستاني با اشاره به حمله روز عيد فطر عليه نمازگزاران شهر کويته، تصريح کرد :شيعيان هدف اول حملات تروريستي در اقليم بلوچستان پاکستان هستند.

" جاسم تقي " رييس سازمان مطالعات راهبردي " الباب " عصر چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : در اقليم بلوچستان پاکستان گروه هاي تندرو از طوايف مختلف بسر مي برند که در درجه اول شيعيان را هدف حملات خود قرار مي دهند.

وی افزود : پيش از حمله به نمازگزاران عید فطر در شهر کویته، این گروه ها عملیات متعدد دیگری ضد شيعيان مرتکب شده اند.

بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده پس از نماز عید فطر در شهر کویته پاکستان، ده ها تن از مردم مسلمان این شهر به خاک و خون کشیده شدند.

رييس سازمان مطالعات راهبردي " الباب " با اشاره به وضعیت نامساعد امنیتی در منطقه بلوچستان پاکستان،خاطر نشان کرد: شماري از گروهک های تروریستی نظير سازمان جنگوي در اقلیم بلوچستان پاکستان فعال هستند؛ جنگوي ها به نفوذ در سازمان هاي امنيتي پاکستان معروف هستند و برخي از عمليات خود را با همکاري افراد نفوذي در دستگاه هاي امنيتي و پليس پاکستان انجام مي دهند.

جاسم تقي با تاکید به احتمال افزایش موج خشونت هاي طائفي و مذهبي در پاکستان گفت : پس از حوادث خونين شهر کراچي با سفر رييس ستاد ارتش پاکستان به اين شهر تدابير امنيتي شديدي در کراچی برقرار شده است، از سوي ديگر انتظار مي رود که گروه هاي تروريستي در منطقه پنجاب نیز فعال شوند.

وی افزود : سازمان امنيت پاکستان از احتمال وقوع حملات طائفي در برخي از شهرها خبر داشت، اما در اتخاذ تدابير احتياطي کوتاهي کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها