روایت روزنامه صهیونسیتی از بازگشایی رفح:

مصر رویای ما را بر باد داد

مصر رویای ما را بر باد داد
سه شنبه 10 خرداد 1390 - 06:22

به نوشته روزنامه اسرائيلي معاريو، مصر بيانيه هفته گذشته خود را به اجرا گذاشت و گذرگاه رفح را به صورت دائمي بازگشايي کرده است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم به نقل از اين روزنامه اسرائيلي، اين تغييردراماتيک درسياست، نسبت به دوره حسني مبارک،هشدارشومي براي اسرائيل است.

گذرگاه رفح 26 ژوئن سال 2007 بعد از تسلط جنبش حماس بر غزه به طورکامل به روي ساکنان غزه بسته شد.

این روزنامه عبری که مانند سیاسیون این رژیم دست بلندی در تهمت زنی به مقاومت دارد، نوشت: حسني مبارک درآن زمان نگران بود که حماس، ايران و شاخه‌هاي آن را به مرزهاي شرقي بکشاند و به تدريج هسته‌هاي وابسته به خود و اسلام تندرو را به شبه جزيره سينا منتقل کند که البته نگراني‌هاي وي با کشف شبکه هاي تروريستي در سينا و افزايش قاچاق سلاح محقق شد.

این روزنامه بدون اشاره به کشف شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصر در دوره مبارک می‌نویسد: مبارک در واکنش به آن تصميم گرفت ديوار فولادي عميقي در داخل زمين در منطقه مرزي با غزه احداث کند که قدرت حفر تونل‌هاي کنده شده توسط فلسطینی‌ها را فلج کند که البته تهديدي واقعي براي حماس بود.

ناآرامي ها درمصر، سازوکار ميان غزه و قاهره را از اساس تغيير داد و در اوج حوادث شيخ القرضاوي سخنراني کرد و وعده داد که انقلاب به پايان محاصره غزه منجر و گذرگاه رفح بازگشايي شود.

نویسنده این روزنامه در ادامه و در لحنی که سرشار از سرشکستگی است می‌نویسد: اما در اسرائيل در واکنش به اين امر سرشان را زير برف کردند والبته اين نخستين بار نيست که اظهارات صريح مقامات عرب در قدس ناديده گرفته مي شود.

اوایل ماه مه زماني که فرماندهان ارتش از تصميم خود براي بازگشايي گذرگاه رفح پرده برداشتند، عاموس گلعاد رئيس فرماندهي سياسي امنيتي گفت: اين گذرگاه بازگشايي نخواهد شد، اما اواخر هفته گذشته خبرها درباره بازگشايي اين گذرگاه غافلگير کننده و غيرمنتظره توصيف شد.

اما اسرائيل هنوز برگ برنده مهمي در اختيار دارد و تهديد کرده است که اگر قاهره اجازه قاچاق گسترده در مرزهاي خود با نوارغزه را بدهد، اسرائيل گذرگاه‌هاي خود را با غزه خواهد بست و اکنون زمان بررسي امکان پياده کردن اين ايده رسيده است.

البته این نویسنده اشاره‌ای به این موضوع نکرد اگر مصری‌ها تصمیم بگیرند که اقتصاد غزه را به اقتصاد خود گره بزنند که دیگر نیازی به رژیم صهیونیستی نباشد، آن وقت گذرگاه‌های این رژیم به چه درد آنها خواهد خورد؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها