اوباما اسرائیل را دلگرم کرد

اوباما اسرائیل را دلگرم کرد
يکشنبه 10 مهر 1390 - 17:42

تهديد دولت آمريکا مبني بر وتوي طرح تشکيلات خودگردان براي عضويت کشور فلسطين در سازمان ملل متحد، رژيم اشغالگر را دلگرم کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مسئول دفتر ریيس کابينه پيشين رژيم صهیونیستی گفت: "وتوی طرح عضویت کشورمستقل فلسطين در سازمان ملل از سوی آمریکا، مانع از تشکیل این کشور می شود".

"داو وايسگلاس" خاطرنشان کرد: "رئيس جمهوری آمريکا با وتوی طرح تشکيل کشور مستقل فلسطين فرصتي ديگري را پيش روي اسرائيل قرار داد".

 وی افزود: "اظهارات اوباما در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد بيانگر همدلي او با اسرائيل و مطالبات وي براي از سرگيري مذاکرات ميان اسرائيل و تشکيلات خودگردان است".

وایسگلاس افزود: "ما آمريکا را در تنگنا قرار داديم، و به دلیل حمايتهاي بي وقفه آمريکا از اسرائيل، تنفر جهان عرب و جهان اسلام را نسبت به آمريکا بيشتر کرديم، به گونه اي که آمريکا جايگاه خود را در جهان اسلام از دست داد. آمريکا سرمايه سياسي و تکيه گاه اساسي اسرائيل است، و بايد در حفظ آن کوشا باشيم و دست آن را از نقش آفريني در خاورميانه و جهان اسلام کوتاه نکنيم".

 

"حکمت شحرور"  کارشناس مسائل رژيم اسرائيل در بررسي اين گزارش از برنامه هفتگی "العين الاسرائيليه" شبکه خبري العالم تصريح کرد: آمريکا از سال 1982 در زمينه حمايت از منافع اسرائيل و توطئه های آن در منطقه با اين رژيم پیمان بسته است؛ بصورتيکه اگر قطعنامه های سازمان ملل متحد يا شوراي امنيت با منافع اسرائيل در تضاد باشد، آمريکا آنراباطل و غير قابل اجرا می کند.

وي در مورد تلاش اوباما براي پيروزي در انتخابات رياست جمهور آينده آمريکا گفت: نارضايتي مردم آمريکا ازعملکرد دولت متزلزل اوباما به حدي است که خدمات بي سابقه او به لابي هاي صهيونيستي در آمريکاهم نمی تواند پيروزي وي را در انتخابات آينده تضمين کند.



پربیننده ترین خبرها