تردید کارشناسان غربی درباره ادعای آمریکا علیه ایران

تردید کارشناسان غربی درباره ادعای آمریکا علیه ایران
پنج‌شنبه 21 مهر 1390 - 08:58

تعدادي از کارشناسان غربي درباره صحت ادعاي آمريکا مبني بر به اصطلاح نقشه ايران براي ترور سفيرسعودي در واشنگتن ابراز ترديد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این کارشناسان به خاطر نبود دلایل محکم از یک سو و مهارت اندک به اصطلاح عاملان اجرای این نقشه از سوی دیگر، بعید دانستند که ایران چنین اقدامی کرده باشد.

در همین راستا، "سوزان مالونی" از کارشناسان خاورمیانه در اندیشکده بروکینز این مسئله را که ایران خواسته باشد "با استفاده از یک فروشنده خودروهای مستعمل در تکزاس و عناصر باندهای مواد مخدر حمله ای بزرگ و بی سابقه نظیر ترور سفیر سعودی را انجام دهد"، بعید دانست و آن را اقدامی متناسب با نوع کار دستگاههای اطلاعاتی ایران ندانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند مسئول بلندپایه آمریکا اذعان کردند که این نقشه از مهارت لازم به طول معمول برخوردار نیست و دلایل محسوسی در این زمینه وجود ندارد.

یک مسئول آمریکایی با ابراز تردید گفت: نوع اجرای چنین نقشه ای با شیوه کار دستگاههای امنیتی ایران همخوانی ندارد.

"کیث کاتزمن" از کارشناسان امور ایران در اندیشکده تحقیقات کنگره گفت: فاکتورها و داده های غیرمنطقی در این زمینه وجود دارد زیرا ایده استفاده از یک فروشنده خودرو در تکزاس که چندسال در آمریکا مقیم است، معقول و منطقی نمی آید.

پیش از این رسانه های غربی از جمله رسانه های آمریکایی و انگیسی نیز در سرمقاله های خود درباره ادعای آمریکا علیه ایران درخصوص تلاش برای ترور سفیرسعودی در واشنگتن ابراز شک و تردید کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها