گروه‌های فلسطینی: انگلیس باید مجازات شود

گروه‌های فلسطینی: انگلیس باید مجازات شود
چهارشنبه 11 آبان 1390 - 13:15

گروه هاي فلسطيني با صدور بيانيه هايي به مناسبت سالگرد وعده شوم بالفور، مجازات انگليس را خواستار شدند.

در همین راستا جنبش های فتح و حماس از انگلیس و دیگر کشورهای استعمارگر خواستند با توقف حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی، به ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین که از زمان صدور وعده شوم "بالفور" آغاز شده، پایان دهند.

 

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "زکریا الاغا" عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح امروز در اظهاراتی از انگلیس خواست گناه خود را از طریق موافقت با طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت در مرزهای سال 1697 به پایتختی قدس جبران کند.

الاغا خاطرنشان کرد: انگلیس امروز باید سیاستهای خود را در قبال مردم فلسطین از طریق حمایت از حقوق مشروع آنها در بازگشت و حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل در کل اراضی اشغال شده سال 1967 اصلاح کند.

وی افزود: انگلیس باید به اشتباه بزرگ خود در فراهم کردن امکان چیره شدن یهودیان بر سرزمین فلسطین و تشکیل کشوری برای خود از طریق نابود کردن شهرها و روستاهای فلسطینی اعتراف کند.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح خاطرنشان کرد: همه رنجها و مشکلات ملت فلسطین درنتیجه وعده بالفور انگلیس در دوم نوامبر سال 1917 به یهودیان برای تأسیس کشوری قوی بر سرزمین فلسطین است.

زکریا الاغا تاکید کرد: ملت فلسطین همچنان وعده بالفور را محکوم می کند، این وعده ضد همه قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر است.

وی از همه گروه های فلسطینی خواست برای وحدت ملی و به نتیجه رساندن آشتی و اجرای مسائل مورد توافق در توافقنامه آشتی در قاهره تلاش کنند.

 

جنبش حماس نیز در این راستا تاکید کرد، وعده شوم بالفور، اقدامی ظالمانه و باطل است.

جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد: انگلیس و کشورهای استعمارگر حامی رژیم اشغالگر، مسئولیتی تاریخی در قبال ملت فلسطین دارند، و باید به حمایت و جانبداری از رژیم اشغالگر پایان دهند.

حماس با تاکید بر پایبندی به گفت و گوی ملی برای پاسداری و حمایت از حقوق ملت فلسطین و حفظ وحدت ملی، خواستار اجرای طرح آشتی ملی و ایجاد یک راهبرد یکپارچه فلسطینی و مورد توافق شد.

 

از سوی دیگر جبهه خلق برای آزادی فلسطین از گروه های آزادی بخش و دمکراتیک خواست به مبارزه و حمایت از ملت فلسطین و حق آنها در تعیین سرنوشت ادامه دهند.

 

جنبش مقاومت ملی نیز در بیانیه ای خواستار مجازات انگلیس به دلیل تحمیل رنج و مشکلات بر مردم فلسطین از طریق وعده بالفور شد.

جنبش مقاومت ملی خاطرنشان کرد: انگلیس باید این ننگ را که وعده بالفور نامیده می شود پاک کند، مسأله ای که حقوق و دارایی های ملت ما را سلب کرد،.

جنبش مقاومت ملی تاکید کرد: انگلیس باید به دلیل آنکه عامل ارتکاب جنایتهایی در حق ملت ما شده، عذرخواهی کند.

 

جبهه مبارزه مردمی فلسطین نیز در بیانیه ای از جامعه جهانی خواست به مسئولیتهای اخلاقی خود عمل کرده و از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت حمایت کند.

جبهه مبارزه مردمی همچنین از مجامع بین المللی خواست به ظلم علیه ملت فلسطین که درنتیجه وعده بالفور به مردم این سرزمین تحمیل شده، پایان دهند.

این جبهه تاکید کرد: وعده بالفور جنایت ضد بشریت است که هدف از آن نسل کشی ملت فلسطین، و اخراج بقیه مردم از این سرزمین است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها