اسرائیل به تشکیلات خودگردان نیاز دارد

اسرائیل به تشکیلات خودگردان نیاز دارد
چهارشنبه 18 آبان 1390 - 12:36

باوجود موضع گيري هاي ظاهري رژيم صهيونيستي عليه تشکيلات خودگردان، مقامات اين رژيم براي ادامه اقدامات تجاوزکارانه، خود را نيازمند وجود اين تشکيلات مي دانند.

"اودي سيگل" گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت گلعاد شالیت نظامی این رژیم پس از مبادله با اسرا، اظهار داشت: "گلعاد شاليت درحال وفق دادن خود با محيط، و عادت کردن به آزادي است. او با دوستان خود ديدار کرد و در شهرک متسابه هيلا با آن ها به گردش پرداخت. اما کشمکش درباره بازگرداندن او همچنان ادامه دارد".

سیگل افزود: " يوفال ديسکن رييس سابق شاباک که مخالف قرارداد مبادله شاليت بود به دستور اولمرت نخست وزير سابق اسراييل عهده دار رسيدگي به پرونده مذاکرات مستقيم با جنبش حماس درباره قرارداد مبادله شاليت شد. وي در پايان تاب نياورد و لب به سخن گشود و براي نخستين بار در حضور دانشجويان دانشکده " اشاليم " در نقب به طور کلي از ضديت خود با این مبادله پرده برداشت".

در ادامه این گزارش بخشهایی از اظهارات "يوفال ديسکن" پخش شد که گفته بود: "فکر مي کنم بهتر است اسراييل از مبادله دست بکشد. نقطه، پايان!".

 

گزارشگر تلویزیون رژیم اشغالگر در ادامه اظهار داشت: "درحالیکه ديسکن در آن زمان بعنوان رييس شاباک مخالف اين اقدام بود. يورام کوهن رييس فعلي شاباک گفته است هيچ اقدامی نمي توانست بهتر از قراردادي باشد که ديويد ميدان توانست به آن دست يابد. بايد با ريسک ها تعامل داشت. اين تغيير موضع اصولي تاثير زيادي بر وزيران گذاشت. بني گانتس رييس ستاد ارتش مانند رييس کنوني شاباک و رييس کنوني موساد بار ديگر توضيح داد که هيچ گزينه ديگري وجود نداشت".

در ادامه بخشهایی از اظهارات "بني گانتس" رييس ستاد ارتش رژیم اشغالگر پخش شد. وی گفته بود: "وقتي اسراييل تصميم گرفت اين قرارداد را با در نظر گرفتن سفارش هاي سازمان هاي امنيتي اجرا کند ، به خوبي از هزينه و چالش امنيتي احتمالي اين مساله، آگاه بود. اين کار با آگاهي کامل و در چارچوب اهميتي که براي سربازانمان قائليم و همچنين با در نظر گرفتن بهترين شرايط ممکن صورت گرفت".

 

گزارشگر تلویزیون رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد: "ديسکن همچنين با اشاره به اظهارات اويگدور ليبرمن وزير امور خارجه، از درخواست وي از ابومازن براي کناره گيري از قدرت انتقاد کرد، بويژه که ليبرمن گفته بود ابومازن بزرگ ترين مانع در برابر تحقق صلح است. ديسکن گفت : کسي که پس از ابومازن بيايد بهتر از او نخواهد بود بلکه بدتر خواهد بود".

ديسکن گفت: "در لحظه اي که اين اتفاق بيفتد روندي ناخوشايند ميان ما و فلسطيني ها شکل خواهد گرفت و فکر مي کنم که ما در آن هنگام در آستانه نابساماني قرار خواهيم گرفت. اين مساله در يک شبانه روز اتفاق نخواهد افتاد. همه چيز روزي به حد انفجار خواهد رسيد اما اين روند همچون گلوله برف اتفاق خواهد افتاد که آهسته آهسته به حرکت در مي آيد و کم کم بزرگ تر مي شود و مشکلات سرانجام به عقده اي بزرگ تبديل خواهد شد.

گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: اين اظهارات در حالي بيان مي شود که اسراييل و تشکيلات خودگردان همچنان يکديگر را به مخالفت با صلح متهم مي کنند.

 

دکتر وفيق ابراهيم نويسنده و تحليلگر سياسي در گفت و گو با برنامه العین الاسرائیلیه شبکه العالم، در بررسی این گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اين گزارش آشکارا ثابت مي کند که اسراييل به تشکيلات خودگردان نيازمند است، زيرا تشکيلات خودگردان براي دفاع از اراضي فلسطيني شکل نگرفته است بلکه فقط به منظور حاکميت بر فلسطيني ها تشکيل شده.

وی افزود: بنابراين اگر موجوديت تشکيلات خودگردان ادامه پيدا نکند ، اسراييل بهانه هاي خود براي تصرف اراضي فلسطيني کرانه باختري و قدس را از دست خواهد داد.

وفیق ابراهیم خاطرنشان کرد: از فلسطيني ها مي خواهم از اعتماد به اين گونه گزينه ها خودداري کرده و تنها به گزينه مقاومت مسلحانه روی بیاورند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها