تاکید نویسنده عرب

کشورهای عربی ایران را الگوی خود قراردهند

کشورهای عربی ایران را الگوی خود قراردهند
پنج‌شنبه 19 آبان 1390 - 12:56

يک نويسنده عرب با تاکيد براينکه اتحاديه عرب به ابزاري در دست صهيونيست ها و آمريکا تبديل شده است ، از ايران به عنوان کشوري مستقل و حامي جدي آرمان هاي ملت مظلوم فلسطين ياد کرد و اعراب را به الگوگيري از جمهوري اسلامي فراخواند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم " طالب الصراف " با انتشار مقاله اي از موضع گيريهاي رياض و دوحه در اتحاديه عرب نيز به شدت انتقاد کرد و نوشت : عربستان و قطر اهداف امريکايي ها و صهيونيست ها را در اتحاديه عرب عملي مي کنند.
در اين مطلب که سايت العواميه آن را منتشر کرد تاکيد شد که از جمله مهم ترين عوامل ننگ و ذلت که اتحاديه عرب گرفتار آن بوده اين است که اين اتحاديه هرگز از زمان تأسيس در سال 1945 تاکنون نتوانسته است به سمت هدف اصلي يعني قضيه فلسطين يک گام پيشرفت کند.
نويسنده تاکيد کرد : کساني که در پي رساندن ملت هايشان به ساحل پيشرفت و ثبات هستند بايد از روش جمهوري اسلامي ايران الگو برداري کنند که از سال 1979 بدون ترديد و سستي بلکه با اراده انقلابي و توکل به خداوند و نه قدرت شياطين اکبر و اصغر در اين زمينه تلاش کرده و موفق نيز بوده است.
الصراف در اين مقاله نوشت : متأسفانه اتحاديه عرب به يک نهاد وابسته به ديدگاههاي مثلث مرگ اسرائيل، امريکا و عربستان تبديل شده است؛ مثلثي که همواره شمشير آخته اي عليه فلسطيني ها بوده است. اين اتحاديه همواره در حال افزايش دامنه مزدوري و افزايش اختيارات خود در زمينه سرکوب ملت ها و توطئه عليه آنها بوده است. به ويژه  زماني که از اشغال بحرين توسط نيروهاي صهيونيستي و عربستاني و کشتار و به اسارت گرفتن مردم اين کشور چشم پوشي کرده است. اين توطئه و همدستي به ويژه در زمينه همکاري با پيمان ناتو پس از اتخاذ تصميم حمله به ليبي کاملا آشکار است.
نبيل عربي رئيس اتحاديه عرب به شکست وظيفه اتحاديه اعتراف کرده و اظهار داشته بود: اين اتحاديه در زمينه عمل مشترک اعراب با يکديگر هيچ دستاوردي نداشته است.
اتحاديه عرب از زمان تأسيس در برخورد با رژيم صهيونيستي همواره مواضع بي هدف و منفعت طلبانه اي اتخاذ کرده و از رژيم هاي ديکتاتوري جاهلي به ويژه پادشاهان و شاهزادگان کشورهاي خليج فارس که با واريز کردن اموالشان به حساب دبيرکل هاي اين اتحاديه باعث به تباهي کشيدن آن شده اند حمايت کرده است.
مواضع اين اتحاديه در طول تاريخ 66 ساله اش همواره در خدمت رژيم صهيونيستي وتحت اوامر آن رژيم و نظام هاي ديکتاتوري عربستان و قطر بوده است که به طور علني اين اتحاديه را به طرف خدمت به تل آويو و قرار گرفتن در جبهه آن در مقابله با کشورهاي حامي مقاومت قرار داده اند.
 بيانيه پاياني وزراي خارجه اتحاديه عرب در قاهره درباره سوريه مصداق تسلط حاکمان خاندان هاي حاشيه خليج فارس بر اين اتحاديه "غربي" و مصادره تصميمات آن است.
چنانکه هدف اصلي شيخ جاسم بن حمد وزير امور خارجه قطر خدمت به صهيونيسم از طريق تضعيف کشورهاي حامي مقاومت از جمله سوريه، لبنان، نوار غزه و بقيه ملت هاي انقلابي عرب و همچنين معرفي قطر به عنوان يک نيروي فعال که قادر به تغيير اراده ملت ها و کنترل آنها و سرنگوني حکومت هاي مخالف استعمار و صهيونيسم بود. اين در حالي است که قطر کينه شديدي نسبت به ملت هاي عربي آزاد و دولت هاي مردمي دارد.
 نگراني کشورهاي حاشيه خليج فارس به ويژه عربستان، قطر و امارات از طوفان تغييرات باعث شده است تا به صهيونيسم نزديکتر شده و کمک هاي مالي و رسانه اي خود را در اختيار اين مکتب قرار دهند تا در مقابل آنها نيز از نظام هاي ديکتاتوري شان دفاع و حمايت کرده و در برابر موج تغييرات حفظشان کنند.
قطر که به خلف نازپرورده صهيونيسم تبديل شده است به ويژه پس از سقوط ديکتاتورهاي تونس و مصر تلاش مي کند تا قوي ترين و تأثيرگذارترين عضو در تصميم گيري هاي اتحاديه ذلت و توطئه عليه اراده ملت ها و دولت هاي مردمي باشد.
به طوري که سخنران پاياني نشست وزراي امور خارجه اعضاي اتحاديه عرب در قاهره، وزير امور خارجه قطر شيخ جاسم بن حمد بود و در سخنراني اش نظام سوريه را به ديکتاتور بودن و سرکوب کردن آزادي ها متهم کرد. اين در حالي است که وي و شيخ حمد بن خليفه امير آن کشور چندين بار در نشست هاي مخفيانه با سران رژيم صهيونيستي مشاهده شده اند و تصاوير و فيلم هاي اين ديدارها در دسترس مردم است.
در اينجا بايد اين سؤال را مطرح کرد: در عربستان، قطر و ساير کشورهاي حاشيه خليج فارس چه آزادي هايي وجود دارد؟
اصولا دمکراسي چه ارتباطي به خاندان آل سعود حاکم بر عربستان دارد که از زمان روي کار آمدن ائتلاف وهابي سعودي قبل از سال 1775 ميلادي خون شهروندان شبه جزيره عربستان را مباح اعلام کرده است و کفر، تکفير، تروريسم و خشونت را به بار آورده است؟ دليل اين امر نيز اين واقعيت است که وهابيت امروزه به مصدر تروريسم جهاني تبديل شده است. به طوري که بسياري از انديشمندان جهان و همچنين شخصيت هاي نزديک به سازمان هاي اطلاعاتي جهان، به خوبي مي دانند که عر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها