اعتراض ایران به آمریکا واسرائیل در کنفرانس لاهه

اعتراض ایران به آمریکا واسرائیل در کنفرانس لاهه
سه شنبه 8 آذر 1390 - 17:14

جمهوري اسلامي ايران با شرکت در کنفرانس کشورهاي عضو معاهده منع گسترش سلاح هاي کشتارجمعي، از عدم پايبندي آمريکا و رژيم اسرائيل به اين معاهده به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگارش شبکه العالم ، شانزدهمين دوره کنفرانس کشورهاي عضو معاهده منع گسترش سلاح هاي شيميايي، دیروز با حضور 188 عضو اين معاهده درلاهه آغازبه کار کرد.

درحالی که کشورهای عضو، ازآمریکا برای نابودی سلاح های کشتار جمعی زمانی رامعیین کردند، اما این مسئله با مخالفت آمريکا روبرو شد. آمریکا خواستار تمدید این مهت تا سال2021 شد.

این اقدام باعث ترد ید ایران وبسیاری از کشورها از قصد و نیت آمریکادر تاخیر انهدام این سلاح ها گردید.

از سوي ديگر کشورهاي عربي از اقدام ايران در نامگذاري اسراييل به عنوان " تهديدي براي امنيت و صلح منطقه " به سبب امضا نکردن معاهده منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي حمایت کردند.

"کاظم غريب آبادي" نماينده ايران درسازمان منع سلاح هاي شيميايي به شبکه العالم گفت: در صورتي که این کنفرانس به راه حلی براي الزام آمريکا برای پایبندی به جدول زمانی دست نیابد؛ درماه آوريل نشست ویژه ای را برگزارخواهیم کرد.

وی گفت: ايران به هيچ کشوري اجازه نخواهد داد نقش اين سازمان بين المللي را تضعيف کند.

"احمد اوزومجو" مدير کل سازمان منع سلاح هاي شيميايي هم درگفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: در اين کنفرانس به بررسي نابودسازي سلاح هاي شيميايي کشورهاي عضو معاهده مي پردازيم، و علاوه بر آن درباره دخالت فوري برای محدود کردن پيامدهاي اين نوع  سلاح ها بحث خواهیم کرد.

براساس گزارش های ارائه شده تا سبتامبرگذشته بيش از 45 درصد از 62 درصد ذخيره تسليحات شيميايي اعلام شده توسط کشورها نابود شده است.

"معتوق حسن الرعيني" کارشناس سموم زيست محيطي و زباله هاي خطرناک و عضو هيات يمني در سازمان منع سلاح هاي شيميايي، در گفت و گو با العالم، خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی شد، و تاکيد کرد اين رژيم هيچ احترامي براي عرب ها قائل نيست.

" ريما المناعي " عضو هيات رسمي کشور امارات نيز به خبرنگار العالم گفت : اميدواريم رژیم اسراييل برای امضای هرچه سریعتر معاهده تحت فشار قرار بگیرد.

در حاشیه کنفرانس نمایشگاه عکسی ازبمباران شیمیایی سردشت از سوی رژیم صدام برگزار شد، که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.



پربیننده ترین خبرها