سرکوب انقلابها با فن آوریهای جدید

سرکوب انقلابها با فن آوریهای جدید
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 12:32

شرکت هاي فن آوري غربي جديدترين محصولات خود را براي سرکوب انقلابها در اختيار رژيم هاي استبدادي عربي قرار مي دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، مجله آمريکايي فارن پالسی نوشت: دولت آمريکا دچار تعارض رفتاري و دوگانگي سياسي شده است، به طوري که از يک سو خود را مدعی حمایت از انقلاب هاي عربي معرفی می کند، و از سوي دیگر مانع خدمات شرکت هاي فن آوري غربي به رژيم هاي عربي براي سرکوب تظاهر کنندگان و انقلابيوني نمی شود.

در اين گزارش آمده است : دولت آمريکا در قبال عملکرد اين شرکت ها سکوت پيشه کرده، و موضوع را به کنگره واگذار کرده است؛ اين در حالي است که اين موضوع بر تلاش هاي دولت آمريکا در حمايت از دموکراسي و آزادي انتشار اطلاعات تاثير منفي مي گذارد.

بر پايه اين گزارش: شرکت هاي فن آوري غربي به رژيم هاي سرکوبگر در بحرين ، مصر و يمن، برنامه ها و سامانه هايي داده اند که از آن ها براي شنود تلفني و الکترونيکي تلفن هاي همراه و ايميل ها استفاده شده است. به عنوان مثال در بحرين ، بازجويان صداي شنود شده تظاهر کنندگان بازداشت شده را برايشان پخش مي کردند.

فن آوري تجسس آمريکايي نيز از طريق يک شرکت آمريکايي به نام ناروس وابسته به شرکت بويينگ در اختيار رژيم سابق مصر قرار داده شد.

اين مجله آمريکايي در ادامه نوشت : علاوه بر اين ، استفاده از فن آوري نظارت بر محتويات منتشر شده در فضاي اينترنت در تونس و عربستان نيز به گستردگي صورت مي گيرد و رژيم حاکم در اين کشورها مطالبي را که خوشايند آن ها نمي آيد ، فيلتر مي کنند و برنامه اي که براي اين کار مورد استفاده قرار مي دهند، ساخت آمريکا است.

در پايان اين گزارش آمده است: ديگر کشورهاي عربي نظير قطر و کويت که از فيلترينگ به صورت گسترده بهره مي گيرند، از برنامه هايي اروپايي و کانادايي براي فيلتر مطالب و سايت هاي اينترنتي استفاده مي کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها