روايت العالم از سرکوب معترضان به نقل از شاهد عيني

اقدام دوباره براي زيرگرفتن معترضان بحريني

اقدام دوباره براي زيرگرفتن معترضان بحريني
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 10:57

منامه (العالم)ـ با وجود اعتراضات گسترده داخلي و بين المللي اخير به دنبال زير گرفتن "علي يوسف بداح الستراوي" نوجوان 16 ساله بحريني به دست نيروهاي رژيم حاکم و مثله کردن پيکر وي، اين نيروها ديروز (چهارشنبه 16آذر) بارديگر به اين اقدام ضد بشري متوسل شدند.

به گزارش شبکه خبري العالم از منامه پايتخت بحرين، شاهدان عيني اعلام کردند که نيروهاي امنيتي و مزدوران رژيم آل خليفه جوانان معترض را که در صدد ،تجمع اعتراضي مسالمت آمیز در ميدان اللولوه بودند، به طور مستقيم با بمب هاي صوتي و گلوله هاي پلاستيکي و اشک آور مورد هدف قرار داده و تلاش کردند براي جلوگيري از حرکت مردم به سوي اين ميدان آنها را با خودرو زير بگيرند.

شاهدان عيني اظهار داشتند شماري از جوانان معترض را که در اثر شليک گلوله هاي پلاستيکي زخمي يا به علت پرتاب گاز اشک آور دچار خفگي شده بودند؛ مشاهده کرده اند.

يک زن بحريني که خود شاهد حمله نيروهاي آل خليفه به مردم منامه بوده است در تماس تلفني با شبکه خبري العالم گفت: من امروز در منطقه الديه بودم که هر سال در آنجا مراسم عزاداري مرکزي در ايام عاشوراي حسيني برگزار مي شود. پس از برگزاري مراسم عزاداري شمار زيادي از جوانان به سوي منطقه ميدان اللؤلؤه عزيمت کردند.

اين شاهد عيني افزود: قبل از رسيدن من به خيابان متنهي به ميدان و در فاصله دوري از آن شمار زيادي از نيروهاي مزدور رژيم بحرين به ما حمله و اقدام به شليک فراوان گاز اشک آور کردند.

وي افزود: نيروهاي سرکوبگر به طور مستقيم به سوي مردم بمب هاي صوتي و گلوله هاي گاز اشک آور پرتاب مي کردند. اين در حالي است که جوانان به مدت طولاني مقاومت کردند و شمار زيادي از آنها دچار خفگي شده و برخي نيز در اثر اصابت گلوله پلاستيکي زخمي شدند.

او گفت: جوانان مدتي به مقاومت ادامه داده و سپس نيروهاي مزدور سوار بر خودرو به سوي مردم حمله کردند و آشکارا در برابر چشمان خيل عظيم مردم در صدد زير گرفتن شهروندان برآمدند.

اين شاهد عيني با بيان اين که پس از اين اقدام جوانان به مدت طولاني عقب نشيني کردند، اظهار داشت: من نيز به منزلي پناه بردم. اما صداي پرواز هواپيماها بر فراز اين منطقه شنيده مي شد و از سوي ديگر شمار زيادي از نيروهاي ضد شورش منطقه را به محاصره درآوردند.

وي افزود: نيروهاي مزدور در مقابل مجتمع هاشمي و بازار حضور يافتند و در مناطق سنابس به طور گسترده رفت و آمد مي کردند.

اين شاهد عيني گفت: هنوز شمار شهدا مشخص نيست. اما شاهد بودم که شماري از جوانان در اثر گاز اشک آور و اصابت گلوله پلاستيکي و بمب هاي صوتي بر زمين افتاده بودند. علاوه بر اين صداي يک فروند هواپيما نيز به گوش مي رسيد که نشان دهنده پرواز آن در ارتفاع پايين بود.

 نيروهاي امنيتي بحرين پیش از این با خودرو "علي يوسف بداح الستراوي" نوجوان 16 ساله را در جريان تظاهرات روز جمعه(27آبان) در روستاي الجفير از توابع جزيره الستره، زير گرفتند و پيکر او را چندين بار به ديوار کوبيده و مثله کردند.

مردم بحرين شنبه (28آبان) با وجود حضور گسترده نيروهاي امنيتي در جزيره الستره پيکر يوسف علي بداح الستراوي را تشييع کردند و در روزهاي يکشنبه ودوشنبه نیز تظاهرات گسترده اي در اعتراض به اين جنايت برگزار که نيروهاي امنيتي به سرکوب شديد مردم مبادرت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها