انفجار در خط لوله نفت سوریه

انفجار در خط لوله نفت سوریه
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 14:15

منابع خبري و ديده بان حقوق بشر سوريه از انفجار خط لوله نفت در غرب حمص واقع در مرکز اين کشور خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، خبرگزاري رسمي سوريه " سانا " اعلام کرد : يک گروه مسلح تروريستي در عملياتي تخريبي ، خط لوله انتقال نفت خام در منطقه تل الشور واقع در شمال غربي پالايشگاه حمص را منفجر کرد.
از سوي ديگر ديده بان حقوق بشر سوريه نيز تاکيد کرد : خط لوله انتقال نفت از شرق سوريه به سمت محل پالايش آن در حمص منفجر شد.
اين در حالي است که کميته هاي بومي هماهنگي نظام حاکم بر سوريه را به هدف قراردادن خط لوله نفت بااستفاده از گلوله هاي توپ متهم کرده اند. اين کميته ها براي اثبات ادعاي خود فيلمي ارائه کرده اند که نشان مي دهد خط لوله نفت آتش گرفته و دودي سياه رنگ از آن متصاعد مي شود.
از زمان بروز اعتراضات ضد نظام سوري در اواسط ماه مارس ، اين سومين بار است که تاسيسات زيربنايي نفتي سوريه هدف قرار مي گيرد.
در تاريخ 29 جولاي نيز خط لوله انتقال نفت در نزديکي حمص هدف قرار گرفت که خبرگزاري سانا آن را به گروه هاي خرابکار نسبت داد.
در 13 جولاي فعالاني از ديده بان حقوق بشر سوريه از وقوع انفجار در خط لوله گاز در دير الزور واقع در شرق سوريه خبر داده بودند که چاه هاي نفت و گاز در اين منطقه قرار دارند.
بر اساس آمار رسمي ، سوريه روزانه 380 هزار بشکه نفت توليد مي کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها