نا امیدی غرب ازرژيم آل خلیفه

نا امیدی غرب ازرژيم آل خلیفه
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 18:43

دبير کل مرکز حقوق بشر بحرين تاکيد کرد: بسياري از قدرتهاي غربي دريافته اند که رژيم بحرين کشور را به سوي تونلي تاريک هدايت مي کند و اين مسئله باعث نگراني قدرتهاي شد که دربحرين منافع دارند

نبيل رجب دبير کل مرکز حقوق بشربحرین درگفتگو با شبکه خبري العالم درباره بيانيه اخير سازمان ديده بان حقوق بشردرخصوص ادامه نقض حقوق بشردربا توجه به کميته بسيوني گفت: آشکار است که رژيم بحرين نمي خواهد در خصوص آزادي زندانيان به توصيه هاي کميته بسيوني که خود آنرا ايجاد کرده است عمل کند.

اين کميته گفته است که محاکمه ها عادلانه نبوده وبرخلاف قوانين بين المللي و حتي بحريني بوده است.

وي درباره تاثير بيانيه ديده بان حقوق بشر برافکارعمومي جهان گفت: اين اولين بيانيه اي است که از مقامات بحرين مي خواهد به توصيه هاي کميته بسيوني عمل کنند.

وی اظهارداشت : برای بسیاری از نهادهای آمریکایی و اروپایی آشکار است که رژيم بحرين نمي خواهد به اين توصيه ها عمل کند و کشور را به سوي تونلي تاريک هدايت مي کند به خصوص که رژيم حاکم راه حلي ندارد و حاضر نيست براي دستيابي به راه حلي براي بحران سياسي خود با مخالفان گفتگو کند و اين مسئله قدرتهاي غربي را که در بحرين منافعي دارند نگران کرده است.

رجب افزود: بسياري از قدرتهاي غربي معتقدند رژيم بحرين با ملت خود برخورد افراطي دارد و همه براين باورند که اين رژيم دراشتباه است و نمي داند به کجا مي رود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها