روسيه ازرويکرد غرب درسوريه انتقاد کرد

روسيه ازرويکرد غرب درسوريه انتقاد کرد
جمعه 18 آذر 1390 - 13:34

وزير امور خارجه روسيه با تاکيد بر اين که سرنوشت کشورها را بايد ملت هاي آنها تعيين کنند، از رويکرد کشورهاي غربي در سوريه و ترغيب مخالفان به خودداري از گفت وگو با دولت انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، به نقل از گزارش روز جمعه وزارت امور خارجه روسيه، سرگئی لاوروف در جمع خبرنگاران با انتقاد از رويكرد غرب در ليبي و سياست آنها در قبال سوريه اظهار داشت: نبايد در كشورهاي معيني، نيروهاي سياسي مطلوب را برگزيده و با توجيه اينكه حكومت غيرقانوني است آنها را به خودداري از گفت و گو با دولت متقاعد كرد.
 
وي تصريح کرد: نيروهاي سياسي مخالف حكومت به اين ترتيب به دريافت كمك خارجي براي براندازي حكومت اميدوار مي شوند و نظير چنين سياستي را در ليبي شاهد بوديم.
 
لاوروف افزود: اين شيوه مورد پذيرش افرادي كه عادت كرده اند صادقانه رفتار كنند و به حل مناقشات در جامعه يا عرصه بين المللي كمك كنند، نيست.

وزير امور خارجه روسيه گفت: سرنوشت كشورها را بايد ملت هاي آنها تعيين كنند و بقيه كشورها بايد به اين روند كمك كنند و براي اين منظور بايد نيروهاي سياسي و گروه هاي قومي را در كشورهاي دچار بحران ترغيب به گفت و گو كرد.

لاوروف از سياست كشورهاي غربي در منطقه خاورميانه و مداخله آنها در امور داخلي كشورهاي اين منطقه به شدت انتقاد و به نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت در باره ليبي توسط كشورهاي غربي اشاره کرد.

وي افزود: اگر شركاي غربي معتقدند كه نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت در تاريخ به صورت مثبت ثبت مي شود، روسيه ديدگاه كاملا متفاوتي دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها