یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به مواضع ضد سوری احتمال داد:

حمله به فرانسویان در لبنان،هشدار به پاریس

حمله به فرانسویان در لبنان،هشدار به پاریس
جمعه 18 آذر 1390 - 15:56

يک کارشناس لبناني انفجار امروز در جنوب لبنان که نيروهاي فرانسوي عضو يونيفل (نيروهاي حافظ صلح در لبنان) را هدف قرار داد، به مثابه هشداري به دولت فرانسه در قبال مواضع اين کشور ضد سوريه دانست.

" قاسم قصير " روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در بیروت، اظهار داشت: بروز اين حادثه نشان مي دهد که جنوب لبنان و سراسر منطقه در مرحله اي بسيار مهم و خطرناک به سر مي برد؛ بنابر اين انفجارهاي امنيتي در لبنان ضد هر طرفی مساله اي قابل پيش بيني است.

وي افزود: تا وقتي که منطقه، شاهد تحولات امنيتي و سياسي نابسامان باشد، لبنان عرصه رساندن پيام به ديگر طرف ها خواهد بود؛ صرفنظر از اينکه عامل انفجار اخير در جنوب لبنان که باشد و قصد پيام به چه کسي را داشته است.

اين تحليلگر و نويسنده لبناني با تاکيد بر اينکه هنوز هيچ طرفي مسئوليت اين عمليات را به عهده نگرفته است، خاطر نشان کرد : با اين حال وضعیت منطقه به ويژه به سبب آن چه در فلسطين و سوريه مي گذرد، در معرض انفجار است و به همين سبب طرف هاي مختلفي از اين حادثه استفاده مي کنند.

قصير افزود: احتمال ربط اين انفجار به مسائل سوريه به سبب موضع گيري هاي دولت فرانسه ضد سوريه وجود دارد، فرانسوي ها پيش از اين نيز پيام هاي مشابهي دريافت کرده اند؛ در واقع اين عمليات در درجه اول حاوي پيامي براي فرانسوي ها و در درجه دوم پيامي براي نيروهاي يونيفل بود مبني بر اينکه وضع منطقه با ثبات نيست و يک گروه کوچک نيز قادر است عمليات انفجاري انجام دهد.

وی تاکيد کرد: شايد این اقدام حامل پیامی از سوی طرفي باشد که می خواهد اين پيام را به فرانسوي ها برساند که موضع آن ها ضد سوريه غيرقابل قبول است و سربازان فرانسوي در لبنان در معرض خطر هستند؛البته احتمال وجود طرف هاي تندرو ديگر يا گروه هاي خرابکاري که قصد دارند لبنان را بي ثبات نشان دهند نيز مي تواند مطرح باشد.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها