سرخوردگی آمریکا و اسرائیل در برابر ایران

سرخوردگی آمریکا و اسرائیل در برابر ایران
شنبه 19 آذر 1390 - 07:50

موفقيت جمهوري اسلامي ايران در دستيابي به هوايپماي جاسوسي پيشرفته آمريکا، موجب سرخوردگي شديد آمريکا و رژيم صهيونيستي در برابر توانايي هاي ايران در زمينه جنگ الکترونيک شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، برنامه "انقلاب الصوره" شبکه العالم این هفته به بررسی واکنش رسانه های اسرائیلی به دستیابی ایران به هواپیمای جاسوسی پیشرفته آمریکا پرداخت.

سايت دبکا از سايت هاي نزديک به سازمان اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، با اشاره به توانایی متخصصان ایرانی در به زمین نشاندن هواپيماي آمريکايي، این مسأله را مصيبت بزرگي براي فناوری آمريکا دانست و تأکيد کرد: اين اقدام، دستگاههاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل را شگفت زده کرده است.

اين سايت مي نويسد: فرود آوردن هواپيماي آمريکايي نشان دهنده توانايي ايران در زمينه جنگ الکترونيک است. به طوري که نيروهاي ايراني توانسته اند با از کار انداختن سيستم ارتباطي اين هواپيماي جاسوسي؛ کنترل آن را در اختيار گرفته، و این هواپیما را بدون وارد آمدن صدمه های جدی به زمین بنشانند.

اين سايت مي افزايد: آمريکا و رژيم صهيونيستي از اين دستارود ايران و پيشرفت سيستم هاي دفاعي آن و توانايي به زمین نشاندن اين هواپيماي جاسوسي، نفوذ در سيستم ارتباطي بخش کنترل آن، و شکستن رمزهاي سري آن دچار شگفتي شده اند.

روزنامه امريکايي نيويورک تايمز نيز اين اقدام را به منزله ضربه اي به تلاش هاي اين کشور در زمينه جاسوسي عليه ايران اعلام کرده است.

"عبدالعظيم المغربي" معاون دبيرکل اتحاديه وکلاي عرب در مصاحبه با العالم تأکيد کرد: ايران حق دارد خواستار دريافت غرامت به خاطر نقض حريم هوايي این کشور از سوي آمريکا باشد.

مغربي گفت: در صورتي که ثابت شود آمريکا به عمد این هواپيماي جاسوسي را به فضاي ايران فرستاده است، با اتهام جنايت جنگي مواجه خواهد بود.

جمهوری اسلامی ايران با ارسال شکايتي به سازمان ملل به دلیل نقض حريم هوايي ایران از سوی هواپيماي جاسوسي آمريکا، از اين سازمان خواسته است براي توقف نقض حريم ايران، و اقدامات خطرناک آمريکا اقدام کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها