سومین شکست سنگین آمریکا در برابر ایران

سومین شکست سنگین آمریکا در برابر ایران
شنبه 19 آذر 1390 - 08:30

پايگاه عبري "اسرائيل امروز" دستيابي جمهوري اسلامي ايران به هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريکا را سومين شکست سنگين آمريکا در برابر ايران دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این پایگاه اینترنتی رژیم اشغالگر در گزارشی نوشت، کمتر از 30 سال قبل عملیات "خط آبی" برای آزادی عناصر سفارت آمریکا، کاملا شکست خورد. در این عملیات بالگردهای نظامی آمریکا به یکدیگر برخورد کردند، و این عملیات بدون هرگونه دخالت ایرانی ها شکست خورد.

در ادامه این مطلب آمده است، دومین شکست سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی به دست آمریکایی ها و کشته شدن همه مسافران آن بود.

این پایگاه صهیونیستی تأکید کرد: امروز نیز آمریکا متحمل شکستی دیگر شد؛ هواپیمای جاسوسی پیشرفته و بدون سرنشین از نوع RQ170 بدون هیچ آسیبی به دست ایرانی ها افتاد.

"اسرائیل امروز" خاطرنشان کرد: به نمایش گذاشتن هواپیمای جاسوسی  که سالم به نظر می آید، بیانگر آن است که این هواپیما سقوط نکرده، بلکه ایرانی ها کنترل آن را در دست گرفته و آن را بر زمین نشانده اند. حال آمریکایی ها باید این سئوال را از خود بپرسند که چگونه ایرانی ها توانستند کنترل چنین هواپیمای پیشرفته ای را در دست بگیرند؛ هواپیمایی که باید در برابر هرگونه نفوذ ایمن باشد.

روز سیاه آمریکا

این پایگاه صهیونیستی تأکید کرد: از لحاظ اطلاعاتی، این یک روز سیاه برای آمریکا به شمار می آید.

مأموریت هواپیمای جاسوسی در ایران

این پایگاه می افزاید: این پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا است که احتمالا مأموریت آن جمع آوری اطلاعات نظامی در ارتباط با برنامه هسته ای ایران بود. البته ضرر دستیابی ایران به این هواپیما بیشتر از لو رفتن توانایی های بسیار سری اطلاعاتی آمریکا است. این هواپیما که "جانور قندهار" نامیده می شود، هواپیمایی پیشرفته است که ساختار آن بسیار شبیه به بمب افکن B2 می باشد. دستیابی ایران به فناوری پیشرفته این هواپیما ضربه اطلاعاتی بسیار دردناکی برای آمریکا است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها