جزئیات جدید فعالیتهای جاسوسی در لبنان

جزئیات جدید فعالیتهای جاسوسی در لبنان
شنبه 19 آذر 1390 - 11:21

مقاومت اسلامي لبنان براي نخستين بار از حقايقي پرده برداشت که براساس آن مشخص مي شود سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا از ساختماني در منطقه "عوکر" به عنوان مرکز فعاليت خود استفاده کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقاومت لبنان، ریيس کنوني دستگاه اطلاعاتي امريکا در لبنان "دانيل پاتريک ماکولي" است که بعنوان يک کارمند ديپلماتيک در سفارت آمريکا در لبنان فعاليت مي کند؛ قبل از وي "لوييز کاهي" در اين منصب به فعاليت مي پرداخت که مأموريت وي در سال 2009 به پايان رسيد.

مقاومت اسلامي همچنين اعلام کرد: افسران سازمان سيا در زمينه جذب مزدور از اقشار مختلف جامعه لبنان اعم از کارمندان دولت، نيروهاي امنيتي و شخصيت هاي ديني، اقتصادي و دانشگاهي فعاليت مي کنند. همچنين روند جذب نيروها در داخل سفارت امريکا و ديدارها در رستوران ها و کافه ها انجام مي گيرد.

از سوي ديگر افسران اطلاعاتي آمريکا بخشي از اموال اختصاص یافته براي مزدوران را برای خود بر می دارند، و از جاسوسان مي خواهند، رسیدی را بیشتر از مبلغ دریافتی خود امضا کنند.

مقاومت اسلامي اعلام کرد: تلاش هاي سازمان سيا در لبنان بر کسب اطلاعات درباره حزب الله، مقاومت، منابع، سلاح، مجاهدان، مسئولان و شناسایی محل اقامت آنها متمرکز شده است.

مقاومت اسلامي مي افزايد: سازمان سيا به عمدي جاسوس هايي را که جذب مي کند به سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) ارتباط مي دهد، بصورتیکه حتي مديريت و سرپرستي برخي از اين جاسوسان به موساد واگذار مي شود.

مقاومت اسلامي در ادامه اعلام کرد: سازمان سيا در خلال جنگ ژوئیه تلاش کرد فعاليت هاي مقاومت را به طور کامل زير نظر بگيرد، و همه اطلاعات ميداني را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار دهد.

حسن فضل الله ریيس کميسيون ارتباطات پارلمان لبنان اظهار داشت: جنگ امنيتي مقاومت با دستگاههاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و آمريکا به طور کاملا سري انجام مي شود و مقاومت زمان مناسب اعلام اين عمليات را تعيين مي کند. از سوي ديگر آنچه اعلام مي شود فقط درصد بسيار اندکي از اطلاعات موجود است.

فضل الله خاطرنشان کرد: ضربه مقاومت به دستگاههاي اطلاعاتي آمريکا به حدي قوي بوده است که امريکايي ها مجبور به اعلام آن شده اند.

وی افزود: دستاوردهاي مقاومت ناشي از پيشرفت فناوری های انساني است و از نظر مقاومت فناوری و نکته اصلي عبارت از جديت، اخلاص، فداکاري و انضباط است.

فضل الله اظهار داشت: نيروهاي گمنام بسيار تلاش مي کنند و دستاوردهايي را به دست مي آورند و دشمن را در زمينه امنيتي با شکست مواجه مي کنند. زيرا مسأله فقط شانس نيست. بلکه نيروهاي مقاومت مهارت و توانايي فراواني دارند.

فضل الله اولويت هاي اطلاعاتي آمريکا و رژيم صهيونيستي در لبنان را ضربه زدن به مقاومت دانست و اظهار داشت: مي توان فهرستي از اولويت هاي اين دستگاههاي اطلاعاتي تدوين کرد؛ و ترور سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان همواره هدف اين دو نهاد اطلاعاتي بوده است. به همين دليل حضور وی در جمع مردم در عاشوراي امسال يک چالش بزرگ، و پيام مهمي براي آنها به شمار مي آيد.

اين نماينده پارلمان لبنان درباره خودداری جفري فيلتمن معاون وزير امور خارجه آمريکا از اظهار نظر درباره شبکه اطلاعاتي اين کشور در لبنان گفت: وي نمي خواهد در اين باره پاسخي بدهد تا هيچ اطلاعاتي را درز ندهد.

فضل الله در پايان با اشاره به اينکه دستگاه اطلاعاتي آمريکا در هر جايي که اراده کند نفوذ مي کند، گفت: از دولت لبنان انتظار مي رود مورا کونيللي سفير آمريکا را فراخوانده و مراتب اعتراض کشورمان را به وي اعلام کند.

رئيس کميسيون ارتباطات لبنان در پايان با اشاره به اينکه مزدوري بيگانگان اختصاص به پيروان مذهب يا اعضاي يک جريان سياسي خاصي ندارد اعلام کرد: همه اطلاعاتي که سازمان اطلاعاتي آمريکا از لبنان به دست مي آورد برای اسرائیل ارسال می شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها