تلاش واشنگتن ومنامه برای فریب افکار عمومی

تلاش واشنگتن ومنامه برای فریب افکار عمومی
يکشنبه 20 آذر 1390 - 08:25

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در راستاي تلاش براي فريب افکار عمومي و سرپوش گذاشتن بر جنايات آل خليفه، از قصد کشورش براي اعزام هياتي به منامه به منظور گفت و گو در زمينه حقوق بشر خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، " ويکتوريا نولاند " روز جمعه در کنفرانسي مطبوعاتي خاطرنشان کرد که " مايک بوسنر " معاون وزير خارجه آمريکا در امور دموکراسي و حقوق بشر طي چند روز آينده به منامه اعزام خواهد شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت : ما از امضاي يادداشت تفاهم ميان بحرين و کميته بين المللي صليب سرخ در خصوص اجازه ملاقات کميته بين المللي با زندانيان قدرداني مي کنيم و از دولت بحرين مي خواهيم هر چه سريع تر سفارش هاي کميته حقيقت ياب را اجرا کند.

این کمیته حقیقت یاب را شاه بحرین تشکیل داد که در نهایت گزارش خود را تقدیم شاه کرد.

شاه بحرین نیز برای اجرای توصیه های گزارش کمیته حقیقت یاب اقدام به تشکیل کمیته ای اجرایی کرد اما مخالفان بحرینی کمیته حقیقت یاب را طرفدار رژیم بحرین و گزارش آن را جانبدارانه توصیف کردند و گفتند که در این گزارش به جنایات علیه مردم معترض در بحرین اشاره ای نشده است.

نولاند سپس از توقف تدابير اتخاذ شده براي محاکمه بيش از 100 تن از ورزشکاران بحريني و حذف اتهامات آنان در خصوص شرکت در تظاهرات و اعتراضات تجليل کرد و آن را عنصري اساسي در تقويت آشتي ملي و تضمين اعتماد شهروندان به پايبندي دولت به اصول بين المللي در خصوص حقوق بشر دانست.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا سپس همه طرف ها در بحرين را به ايجاد و حمايت از فضايي فراخواند که منتهي به آشتي ملي شود.

در اين ميان وزارت حقوق بشر و توسعه اجتماعي تاکيد کرد که يک هيات از کميسارياي عالي حقوق بشر به بحرين سفر کرده است تا از نيازهاي دولت بحرين در زمينه همکاري هاي فني و حقوقي و کمک در جهت اجراي سفارش هاي کميته حقيقت ياب بحرين مطلع شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها