عضو ائتلاف دولت قانون عراق:

خروج کامل آمریکا از عراق تا 2 هفته دیگر

خروج کامل آمریکا از عراق تا 2 هفته دیگر
دوشنبه 21 آذر 1390 - 17:53

عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: حضور نظامي آمريکا در عراق تا يک يا دو هفته ديگر پايان خواهد يافت.

"سعد المطلبي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در بغداد، گفت: نيروهاي آمريکایي فقط در 2 پايگاه ناصريه و بصره مستقر هستند و نيروهاي مستقر در شمال به سوي ترکيه و نيروهاي مستقر در مرکز و جنوب به سوي ناصريه و بصره با مقصد کويت حرکت مي کنند و حضور نظامي آمريکا تا يک يا دو هفته ديگر پايان خواهد يافت.

اين در حالي است که آمريکا فشارهاي خود را براي باقی نگه داشتن تعدادي از نيروهايش در عراق به بهانه حفاظت از سفارتخانه این کشور در بغداد و تأمين منافعش افزايش داده است.

"جمعه العطواني" عضو ائتلاف ملي عراق، گفت: ما مخالف تمديد توافقنامه امنيتي واشنگتن - بغداد هستيم و اين در حالي است که آمريکا از زمان سفر جو بايدن معاون رییس جمهوری آمریکا به عراق از طريق سفيرش در بغداد دولت و مجلس عراق را براي حفظ تعدادي از نيروهايش پس از سال 2011  تحت فشار گذاشته است.

به گفته ناظران عراقی، سفارت آمريکا در بغداد که تعداد کارمندانش بيش از 15 هزار نفر خواهد بود، عمده فعاليت خود را به جاسوسي از عراق و ديگر کشورهاي منطقه پس از پايان اشغالگري آمريکا معطوف خواهد کرد.

"هادي جلومرعی" رییس مرکز آزادي مطبوعات نیز در این زمینه به العالم، گفت: سفارت آمريکا در عراق شامل گروهي از نيروهاي سرويس اطلاعاتي آمريکا، مراکز کنترل و دستگاه هاي بسيار پيشرفته براي جمع آوري اطلاعات از ارتش، پليس، دستگاه امنيتي، دستگاه اطلاعاتي و امور مذهبي، فرهنگي و قوميتي عراق خواهد بود.

 

20:38  

پربیننده ترین خبرها