کارشناس مصري عنوان کرد:

ايران دژ مقابله با تسلط امريکا برمنطقه

ايران دژ مقابله با تسلط امريکا برمنطقه
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:16

قاهره(العالم) ـ يک کارشناس مصري با اشاره به موفقيت ايران و در اختيار گرفتن هواپيماي جاسوسي پيشرفته آرکيو 170 آمريکا گفت: ايران با تکنولوژي و صنايع نظامي پيشرفته خود و خودکفايي در زمينه ساخت بسياري از سلاح هاي مهم مانعي بر سر تسلط امريکا و رژيم اسراييل بر خاورميانه شده است.

جمال الدين حسين روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: طراحان امريکايي و اسراييلي هم اکنون در خصوص مواجهه با ايران دچار حيرت و سردرگمي شده اند.

حسين تاکيد کرد: امريکا و رژيم اسراييل به خوبي مي دانند که ايران در مقابل توطئه هاي آنها براي ضربه زدن به توان نظامي و راهبردي و تکنولوژي اين کشور، دست بسته نخواهد بود.

وي اظهار داشت: واشنگتن پس از دست يافتن ايران به هواپيماي جاسوسي پيشرفته اين کشور به نام آرکيو 170، ديگر در مقابل هر هرگونه اقدام خود يا رژيم اسراييل عليه ايران، مجبور است هزاران واکنش احتمالي تهران را در نظر بگيرد.

آمريکا ناقض قوانين بين الملل

اين کارشناس مصري افزود: تهديد به ايران مبني بر ترور مسوولان اين کشور و نيز نقض حريم هوايي آن با جنگنده هاي امريکايي ، نقض قوانين بين المللي است.

وي تصريح کرد: اين تهديدها و اقدامات امريکا در چارچوب نقشه اين کشور و هم پيمانش رژيم اسراييل براي کاهش توان راهبردي و تکنولوژي ايران صورت مي گيرد.

حسين گفت: درحالي امريکا و رژيم اسراييل در عرصه هاي سياسي و رسانه اي در صدد القاي اين مساله هستند که برنامه هسته اي ايران مسالمت آميز نيست، که تل آويو و واشنگتن ازتوان نظامي هسته اي برخوردار هستند.
 
اهميت بالاي کشف و دراختيار گرفتن آرکيو 170

وي افزود: کشف و در اختيار گرفتن هواپيماي جاسوسي آرکيو 170امريکا به دست ايران با توجه به برگزاري مانورها و آموزش هاي نظامي رژيم اسراييل که از مدتي پيش به اصطلاح براي حمله به پايگاه هايي در ايران آغاز شده است، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

وقاحت امريکا،درخواست علني براي ترور مسوولان ايراني

نويسنده و تحليلگر سياسي مصري درباره اين که هواپيماي جاسوسي آمريکا يک سال بود که حريم ايران را نقض مي کرد، اظهار داشت: اقدام آمريکا نقض قوانين بين الملل و حاکميت يک کشور مستقل عضو سازمان ملل و نيز اقدامي تجاوزکارانه است. امريکا براي جلوگيري از تشکيل قدرتي منطقه اي برابر با توان نظامي رژيم اسراييل ، از هيچ عملي در به کمک به اين رژيم فروگذار نيست.

حسين خاطرنشان کرد: درخواست علني مقامات امريکايي براي ترور مسوولان ايراني از جمله سرتيپ قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس در چارچوب طرحي شيطاني ميان دو هم پيمان يعني امريکا و رژيم اسراييل صورت مي گيرد که عنوان اصلي اين طرح" آنچه که براي اسراييل جايز است براي ديگران جايز نيست" مي باشد.

وي اظهار داشت: امريکا از دوران جرج بوش رييس جمهور سابق اين کشور تاکنون به دنبال ضربه زدن به توان نظامي و راهبردي جمهوري اسلامي ايران است. تهديد به هدف قرار دادن مراکز استراتژيک ايران خواه هسته اي و يا صنايع نظامي مساله تازه اي نيست.
23
س19:41  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها