نماینده پارلمان :

سوریه برای مقابله با تحرک دشمن خارجی آماده است

سوریه برای مقابله با تحرک دشمن خارجی آماده است
پنج‌شنبه 24 آذر 1390 - 05:12

نمانيده پارلمان سوريه با تاکيد بر اينکه آمريکا و برخي از مزدورانش در منطقه خواهان جنگ با سوريه هستند، تصريح کرد دمشق خود را براي مقابله با هر احتمالي آماده کرده است.

"خالد العبود" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در دمشق، اظهار داشت: آمريکا بر اين باور است که لحظه سياسي تاريخي، گرانبها و حساسي فرا رسيده است تا فشارها را عليه دمشق بيشتر کند، چرا که دمشق همواره مانع پيشرفت طرح های آمريکا براي تسلط بر منطقه بوده است.

وي با اشاره به اينکه آمریکا و  برخی از مزدورانش در منطقه خواهان جنگ با سوريه هستند، هشدار داد که اتحاديه عرب به کانوني براي تحرکات خصمانه عليه دمشق تبديل شده است.

عبود اظهار داشت: سوريه آماده دخالت احتمالي نيروهاي ناتو در کشور است و اين همان چيزي است که بشار اسد در سخنراني اول خود در نخستين روزهاي بحران به آن اشاره کرده است؛ وي گفته بود که کشورش براي همه احتمالها آماده است.

نماینده پارلمان سوریه درباره وجود يک راهکار آمريکايي براي ايجاد جنگي داخلي در سوريه هشدار داد و تاکيد کرد که مردم این کشور در دوران حافظ اسد رييس جمهور فقيد در مقابل فتنه هاي طائفه ای و انواع توطئه ها همچون دژي استوار بودند و نمي توان به هيچ نحوي در سوريه اختلاف ايجاد کرد، بلکه با هوشياري و بيداري ملت با اين توطئه ها مقابله خواهد شد.

العبود توضيح داد: آمريکا در آينده اي نزديک از طريق سه کشور مهم و محوري منطقه يعني لبنان ، عراق و فلسطين شکست خواهد خورد و از آن پس مواضع عربي در قبال سوريه نيز تغيير خواهد کرد.

وي با تاکيد بر قدرت محور مقاومت در منطقه، از موضع  ايران در قبال سوريه قدرداني و تمجيد کرد و گفت: ايران در خصوص مساله فلسطين هم موضعي محکم و استوار اتخاذ کرده است.23

14:46

پربیننده ترین خبرها