عضو ائتلاف دولت قانون عراق:

تهدید منطقه با توطئه علیه سوریه

تهدید منطقه با توطئه علیه سوریه
شنبه 26 آذر 1390 - 10:19

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، بحران در سوريه تهديدي براي اوضاع منطقه به شمارمي آيد.

"عدنان السراج" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در بغداد، گفت: وقتي كه عراق جانبداري آمريكا و اروپا و كشورهاي عربي و برخورد دوگانه با حوادث سوريه را مي بيند، خود را موظف مي داند كه با اين مواضع مقابله كند، چرا كه هرگونه پيامدهاي منفي در سوريه؛ بر عراق نيز تاثير خواهد گذاشت.

وي درباره موانعي كه ممكن است طرح عراق با آنها روبرو شود، افزود: تماسهايي با طرفهاي مهمي از مخالفان سوريه برقرار كرديم، و از آنها خواستيم تا در بغداد رايزني كنند؛ همچنين روابط خوبي با حكومت سوريه و بشار اسد داريم، از اين رو اعتماد لازم براي به ثمر رساندن این طرح وجود دارد.

عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد: طرح عراق مبتني بر سه اصل اساسي است، نخست اينكه افراد مسلح در شهرها و روستاهاي سوريه حضور نداشته باشند و سلاح تنها در اختیار دولت باشد؛ دوم گفت وگوی دولت و مخالفان و سوم عملی شدن اصلاحات از سوی دولت سوریه در سریعترین زمان ممکن.

سراج با اشاره به اینکه طرح عراق برای حل بحران سوریه دارای  عناصر موفقی است، خاطرنشان كرد: موضع عراق در باره سیاست ها و تصمیمات اتحادیه عرب علیه سوریه محتاطانه بود، و همین امر سبب شد تا طرف سوري نيز اين موضع را تحسين کند.

 

21:45 - 23



پربیننده ترین خبرها