گزارش العالم از مرحله دوم انتخابات

اسلامگرایان مصری در آستانه پیروزی بزرگ

اسلامگرایان مصری در آستانه پیروزی بزرگ
شنبه 26 آذر 1390 - 14:37

با شمارش اوليه آراي مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر ، کارشناسان وتحليلگران از پيروزي بزرگ احزاب اسلامگرا بويژه حزب آزادي و عدالت خبر مي دهند.

به گزارش "علي محمود "خبرنگار شبكه العالم در مصر، نتايج اوليه شمارش آراء انتخابات مصرنشان می دهد،ائتلاف دموكراتيك، به رهبري حزب "حريت و عدالت"، درصدر قرار دارد و حزب سلفي نور و ائتلاف "مصريه" نيز پس از آن قرارگرفته اند.

براساس این گزارش جایگاه چهارم و پنجم هم دربرخی ازحوزه هاي انتخاباتي بین حزب ( الوسط) و ( الوفد) جابجا مي شود.

"ايمن صادق" يكي از نامزدهاي حزب آزادی و عدالت ، از كشف چندين مورد تخلف اعضاي كميته هاي شمارش آراء خبر داد و گفت: اين تخلفات به كميته مركزي شمارش آراء ابلاغ شده اما تا کنون اقدامي برای برخورد با آن صورت نگرفته است.

وی افزود: در برخی از شعب اخذ رای نماینده دستگاه قضائي، هنگام قرائت آراء بر خلاف مندرجات برگه هاي راي، اسامي افرادی را اعلام كرده است كه اصلا انتخاب نشده بودند.

" حسام دهموس" ریيس يكي از كميته هاي شمارش آراء تصریح کرد: برخي نمايندگان دستگاه قضایی از حوزه اختياراتشان پا را فراتر نهادند ومردم ساده را به سمت احزاب يا نامزد های خاص هدايت كردند.

به گزارش العالم ، شرایط و موقعیت این دوره از انتخابات مصر از جمله مكان شمارش آراء ، ازدحام زياد عوامل شمارش آراء و نظارت با مشکلاتی روبرو بود.

"معاذ عبدالكريم" عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر، وجود برخي مسائل گفته شده در باره انتخابات پارلماني را در شان مصر پس از انقلاب ندانست.

وی تاكيد كرد: نياز به قانوني  است تا رای گیری ازشهروندان مصري، سريع تر و آسان ترانجام گیرد.



پربیننده ترین خبرها