نماينده ائتلاف دولت قانون:

تهدید مالکی برای استعفا صحت ندارد

تهدید مالکی برای استعفا صحت ندارد
سه شنبه 29 آذر 1390 - 17:41

نماينده ائتلاف دولت قانون عراق تأکيد کرد، خبرهاي منتشر شده مبني بر تهديد نخست وزير براي استعفا، در صورت خودداري مجلس از پس گرفتن رأي اعتماد معاونش "صالح المطلک"، صحت ندارد.

"سعد المطلبي" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: برخي از رسانه ها ادعا كرده بودند كه نوري مالكي نخست وزير عراق تهديد كرده است اگر مجلس راي اعتماد خود را از صالح المطلک، (معاون نخست وزیر از فهرست العراقیه) پس بگيرد، از مقام نخست وزيري استعفا خواهد داد؛ اما اين موضوع به هيچ وجه صحت ندارد.

نوری مالکی پیش از این با اشاره به اینکه صالح المطلک از فهرست العراقیه در انجام وظایف خود بعنوان معاون نخست وزیر ناتوان است، از مجلس عراق خواسته بود رای اعتماد خود را از معاونش  پس بگیرد.

وي افزود: عراق در مرحله حساسي به سر مي برد و درست نيست كه مالكي در اين مرحله حساس از تاريخ عراق استعفا دهد.

المطلبي با اشاره به دودستگي دو جريان اصلي كردها درباره موضوع طارق الهاشمي معاون رييس جمهوری عراق که متهم به مشارکت در فعالیت های تروریستی شده، تأکید کرد كه ديدگاه واقعي و دقيق رهبران كرد در اين زمینه در هاله اي از ابهام قرار دارد.

این عضو ائتلاف دولت قانون سپس به بيانيه جلال طالباني رييس جمهوری عراق اشاره كرد كه در آن گفته بود، با مطرح كردن موضوع طارق الهاشمی در دستگاه قضايي عراق، این موضوع از مساله اي سياسي به مساله اي حقوقي و قضايي تبديل شود.

المطلبي موضع گيري طالباني را بسيار مهم دانست و تاكيد كرد كه ديدگاه دستگاه قضايي در اين مجال بايد فصل الخطاب باشد.

المطلبي سپس با بيان اينكه رهبري فهرست العراقيه همواره در كنش ها و واكنش هاي خود، دچار سردرگمي و اشتباه مي شود ، خاطر نشان كرد: خبرهاي رسيده درباره نشست سازمان اطلاعات آمريكا با گروهي از رهبران فهرست العراقيه اشكالات فراواني ضد اين فهرست را در بر مي گيرد؛ زيرا آمریکا اگر بخواهد با عراق مذاکره کند باید طرف آمريكايي بايد با دولت منتخب عراق گفت و گو كند نه با طرف هاي غير رسمي.

 

20 – 14:58



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها