نماینده کردها در پارلمان عراق خواستار شد:

نشست ملی برای حل بحران عراق

نشست ملی برای حل بحران عراق
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 05:22

نماينده ائتلاف كردستان در مجلس عراق با حمايت از طرح مسعود بارزاني رئيس منطقه کردستان عراق براي برگزاري نشستي ملي، بر لزوم اتخاذ راهكارهاي مناسب سياسي براي حل بحران اين كشور تاكيد كرد.

"محمود عثمان" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در واکنش به متهم شدن طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق به رهبری عملیات های تروریستی در این کشور گفت: مسئولان قضايي بايد مسائلي را كه در آن اتهامات خطرناكي در خصوص جنايت هاي تروريستي و كشتار شهروندان مطرح شده است، تحقيق و بررسی کنند.

وي اظهار داشت: متهم شدن طارق الهاشمي معاون رئيس جمهوري عراق به دست داشتن در عمليات تروريستي موجب نااميدي و سرخوردگي مردم عراق شده است.

عثمان بر لزوم اختلاف قائل شدن ميان مسائل سياسي و قضايي و دخالت نكردن در امور قضايي تاكيد كرد و گفت: اگر صحت اتهامات وارده به طارق الهاشمي اثبات شود، وي بايد عادلانه محاكمه و مجازات شود.

نماينده ائتلاف كردستان در مجلس عراق در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به طرح مسعود بارزاني  درباره تشكيل نشستي ملي براي حل بحران این كشور و نيز ديگر اقدامات سياسي در اين زمينه، بر لزوم يكي شدن طرحها و راهكارهاي سياسي براي حل بحران - آن هم پس از عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق- تاكيد كرد.

20-17:50

 

 

 



پربیننده ترین خبرها