معاون بین الملل رییس جمهوردرگفت وگو با العالم

روابط تهران و نواکشوت گسترش می یابد

روابط تهران و نواکشوت گسترش می یابد
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 16:33

معاون بين الملل رييس جمهوري اسلامي ايران که سفر خود به موريتاني را با امضاي چند توافقنامه به پايان برد، تاکيد کرد که روابط تهران و نواکشوت گسترش مي يابد.

" علی سعیدلو" که امروز( چهارشنبه ) به تهران بازگشت، در گفت وگو با شبکه خبری العالم، خاطرنشان کرد که " ايران آماده انتقال تجارب خود در بخش هاي صنايع و توسعه به موريتاني با هدف گسترش روابط و همکاری ها است".

گروه هاي مذاكره كننده ايران و موريتاني در ديدارهاي فشرده سه روزه خود در نواکشوت بر لزوم اجراي توافقنامه های فی مابین دو کشور تاكيد كردند . 

سعيد لو در جریان اين سفر با مقامات ارشد موريتاني از جمله نخست وزیر این کشوردرباره مسائل بين المللي و دوجانبه و همچنین راه های نزدیک و هماهنگ کردن ديدگاه هاي دو کشورگفت وگو كرد.

یک کارشناس اهل موریتانی در مصاحبه با العالم گفت : ايران درپي قطع روابط موريتاني و رژیم اسرایيل وعده داد كه امكانات لازم را در اختيار بيمارستان ویژه معالجه مبتلایان به سرطان در موريتاني می گذارد.

" محمد الامجد" افزود: ایران همچنان به حمايت انسان دوستانه خود از موريتاني ادامه خواهد داد در حالي كه اسرایيل پيش از بستن سفارت آن به وعده خود مبني بر تأمين نيازمندي هاي اين بيمارستان عمل نكرده بود .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها