مشارک ضعیف درمرحله دوم انتخابات مصر

مشارک ضعیف درمرحله دوم انتخابات مصر
جمعه 2 دی 1390 - 06:34

درحالي که مردم مصر در مرحله اول و دور اول مرحله دوم انتخابات مجلس حضور گسترده اي داشتند اما رقابت ضعيف در دور دوم مرحله دوم انتخابات باعث تعجب ناظران شد به طوري که صاحبنظران پائين بودن اين مشاركت را به دليل نبود رقابت بين دو حزب "آزادي و عدالت" و "نور" دانستند.

خالد جعفر رئيس حوزه انتخابيه دمنهور در مركز استان بحيره در شمال مصر در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: شاخص های مشاركت مردمي در دور دوم مرحله دوم انتخابات در مقايسه با دور اول بسيار ضعيف بود

با وجود پيروزي انقلاب مصر، اعضاي حزب حاكم سابق در قالب احزاب ديگر در انتخابات مشاركت كردند و اين نخستين بار از چند دهه پيش است كه اعضاي ارشد حزب حاكم سابق همچون مصطفي الفقي در انتخابات استان البحيره حضور نداشتند.

جمال حشمت عضو پيروز حزب آزادي و عدالت كه رقيب مصطفي الفقي در انتخابات سال 2005 بود، در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دستگاه قضائي در انتخابات 2005 نظارت جزئي برانتخابات داشت و نتايج اين انتخابات به دستور رئيس جمهوري و مشاوررئيس حوزه انتخابيه استان البحيره دستكاري شد كه 151 قاضي از مجموع 160 قاضي ناظر بر انتخابات به تقلب در انتخابات اذعان كردند.

برخي صاحبنظران ضعف مشاركت مردمي را نبود رقابت ميان حزب آزادي و عدالت و حزب نور می دانند. حزب نور به نقض ممنوعيت تبليغات انتخاباتي در حين برگزاري انتخابات متهم شده است .

22-02:48

پربیننده ترین خبرها