افزایش بودجه حمایتی آمریکا از اسرائیل

افزایش بودجه حمایتی آمریکا از اسرائیل
شنبه 3 دی 1390 - 15:53

روزنامه صهيونيستي"يديعوت احرونوت" از افزايش بودجه حمايتي آمريکا براي توسعه سامانه موشکي رژيم صهيونيستي خبرداد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، با وجود بحران اقتصادی آمريكا و درگيري های فراوان جمهوري خواهان و دموكرات ها برای جبران کسری بودجه، گنگره آمریکا بودجه ويژه كمك به رژیم صهیونیستی را براي توسعه سامانه موشكي را افزايش داد.

دولت آمريكا از كنگره اين كشور خواسته بود كه با كمكي به ارزش 106 ميليون دلار براي اجراي برنامه بهبود توان موشكي "حيتس2 " و اجراي برنامه موسوم به "قيلع داويد" براي موشك هاي بالستيك با برد كم، موافقت كند.

اما كميته هاي نظامی در کنگره ارزش اين كمك ها را به 129 ميليون دلار افزايش دادند تا در نسخه نهايي بودجه سال مالي 2012 پنتاگون، میزان این بودجه به بیش از 235 ميليون دلار برسد.

"مايكل اورن" سفير رژیم صهیونیستی درآمريكا و " عفيف ازرا" مشاور امور كنگره در سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن كه مسائل كمك هاي امنيتي به اسرائيل را پي گيري مي كنند، در ماه هاي گذشته نقش مهمي در تماس با تصميم گيران کنگره در این زمینه برقرار کردند.

این بودجه تحت بند همكاري نظامي ميان دو كشور قرار  می گیرد، و طرفین را ملزم به پرداخت مبلغی مشابه، برای توسعه سامانه هاي دفاع موشكي می کند.

كمك هاي نظامي آمريكا به رژيم صهیونیستی طی ده سال گذشته، بيش از سه ميليارد  دلار تخمين زده مي شود، و دو سوم اين كمك ها در نهايت در اختيار صنايع نظامي آمريكا قرار مي گيرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها