كشته و زخمي شدن 104معترض يمني

كشته و زخمي شدن 104معترض يمني
يکشنبه 4 دی 1390 - 18:19

صنعاء (العالم)- شمار انقلابيون و معترضان يمني كه بر اثر تيراندازي نظاميان وابسته به علي‌عبدالله صالح به شهادت رسيدند به 14 نفر رسيد و بيش از 90 نفر هم زخمي شدند.

به گزارش روز يكشنبه شبكه خبري العالم، نظاميان وابسته به صالح در منطقه جنوبي پايتخت به سوي تظاهركنندگان تيراندازي كردند. تظاهركنندگان در قالب «تظاهرات الحيات» از تعز در حال حركت به صنعا بودند.

تظاهركنندگان خواستار محاكمه علي‌عبدالله صالح و مخالف طرح كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس، درباره تقسيم قدرت در يمن، هستند.
همچنين، نيروهاي امنيتي، در خيابان‌ تعز در صنعا، تظاهركنندگان را محاصره و به سوي آنها تيراندازي كردند.

در همين حال، سفير آمريكا در صنعا تظاهرات الحيات را غيرقانوني توصيف كرد و مدعي شد، هدف اين تظاهرات ايجاد هرج‌ومرج در يمن است و دولت بايد مانع از آن شود.

نيروهاي امنيتي وابسته به رژيم صالح تظاهركنندگان را، كه 250 كيلومتر مسير تعز تا صنعا را پياده طي كرده‌اند، هدف حمله وحشيانه قرار دادند.

ده‌ها نفر از تظاهركنندگان، در حالي كه با شرايط دشوار خود را به صنعا رسانده‌اند، در حمله ددمنشانه نيروهاي صالح شهيد يا زخمي شدند.

يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار العالم گفت: «تظاهرات ما، تظاهرات حيات، كرامت، عدالت و گرفتن حق شهروندي و هدف آن برآورده كردن مطالبات انقلاب است، اهدافي كه از ماه فوريه براي برآوردن آن به پا خاسته‌ايم».

يكي ديگر از تظاهركنندگان تاكيد كرد: «ما از مسير و انقلاب خود عقب نشيني  نخواهيم كرد. ما يا زندگي با شرافت مي‌خواهيم يا مرگ با كرامت.»

10:48  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها