فعال تونسی تأکید کرد:

صهیونیسم دشمن بزرگ بشریت

صهیونیسم دشمن بزرگ بشریت
شنبه 10 دی 1390 - 10:01

يک فعال تونسي با اشاره به تظاهرات ديروز مردم اين کشور ضد هرگونه عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر، صهيونيسم جهاني را بزرگترين دشمن بشريت دانست.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، انجمن ها و سازمانهای مدني تونس دیروز با برگزاري تظاهراتی مقابل ساختمان شورای مؤسسان، خواستار جرم دانستن هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی جدید شدند.

"حسين التريكي" فعال سياسي تونسي به شبکه العالم گفت: هدف از اين حركت گروهي مردم، بستن راه به روي كساني است كه به فكرعادي سازي روابط با بزرگ‌ترين دشمن بشريت، يعني صهيونيسم جهاني هستند.

"محمد كاظم الوسلاتي" فعال سياسي تونسي نيز در مصاحبه با العالم تأکید کرد: در قالب كارواني از منطقه جندوبه به مقابل مقر شورای مؤسسان آمديم، تا از این شورا بخواهیم جرم دانستن عادي سازي روابط با صهيونيست ها به عنوان یکی از بندهای اصلي، در قانون اساسي جدید تونس گنجانده شود.

"شكري الغربي" عضو انجمن "التسامح" تونس در اين باره به العالم گفت: دشمن صهيونيستي در تلاش است تا  امت اسلام  را به شيعه و  سني تقسيم كند، و دشمن ديگري به جاي صهيونيست ها ايجاد كند. از اين رو، لازم است مسلمانان در برابر اين دشمن بي رحم متحد شوند.

جرم دانستن عادي سازي رابطه با اسرائيل ازمهم ترين خواسته هاي مردم تونس است. آنها مساله فلسطين را اعتبار ديني  و انساني و تاريخي خود مي دانند.

تونسی ها تأکید دارند عادي سازي روابط با رژیم اسرائيل خيابت به انقلاب و ارزش ها و روح شهدای تونس است.

 

23:12



پربیننده ترین خبرها