آل خليفه عاري از انسانيت وناقض قوانين بين المللي

مجروحان بحريني از مراجعه به بيمارستانها مي ترسند

 مجروحان بحريني از مراجعه به بيمارستانها مي ترسند
سه شنبه 13 دی 1390 - 16:41

المنامة (العالم) ـ دبير انجمن پرستاران بحرين، رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين را حكومتي فاقد انسانيت و ناقض عرف ها و قوانين بين المللي دانست و درباره ايجاد جو وحشت و خفقان در كشور و ترس زخمي ها از مراجعه به بيمارستان ها براي درمان هشدار داد.

" ابراهيم الدمستاني " روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : وضع سلامتي بسياري از مردم بحرين نامناسب است به طوری که صدها تن از مردم زخمي شده اند اما از رفتن به بيمارستان ها براي درمان بيم دارند زيرا بيمارستان ها توسط نظاميان احاطه شده اند و مردم بيم آن دارند كه در صورت مراجعه به بيمارستان بازداشت شوند. 

 

الدمستانی اظهار داشت:مواضع افراد شرافتمند در كشورهاي عربي كه به حمايت از حقوق سركوب شده ملت بحرين برخاسته بودند ، سبب شد رژيم آل خليفه برنامه تعيين منامه به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب را لغو كند.

وي افزود : رژيم آل خليفه شرم دارد كه از مفاهيم و اصولي همچون فرهنگ سخن بگويد زيرا اين اصول و ارزش ها در حكومت آل خليفه كه همه قوانين و عرف هاي انساني و بين المللي را زير پا گذاشته است ، جايگاهي ندارد.

دبير انجمن پرستاران بحرین گفت: مردم بحرين به سبب شهادت برادران خود به ويژه " هاشم سعيد" نوجواني كه چند روز پيش به دست مزدوران آل خليفه به شهادت رسيد ، غمگين هستند.

نيروهاي امنيتي بحرين شنبه (10دي) به تحصن مسالمت آميزي كه شهيد هاشم سعيد در آن حضور داشت ، حمله كردند كه در اين حمله وي زخمي شد ولي نيروهاي امنيتي از انتقال به موقع او به بيمارستان جلوگيري كردند كه سرانجام به شهادتش انجاميد.

الدمستاني افزود : غم و اندوه زندگي مردم را فراگرفته است به طوري كه مردم در پايان سال گذشته ميلادي با يكي از شهدا وداع كردند و در آغاز سال جديد نيز شهيدي ديگر را تشييع كردند.

دبير انجمن پرستاران بحرين خاطر نشان كرد : در ديدار با خانواده شهيد هاشم متوجه شديم كه خانواده اين شهيد با وجود آن كه فرزندشان را از دست داده بودند از روحيه اي بالا برخوردار بودند و افتخار مي كردند كه براي عزت و سربلندي ميهن ، شهيد داده اند.

الدمستاني افزود : مسوولان بحريني فقط مرتكب جنايت و تجاوز و كشتار مردم نمي شوند بلكه حتي از رسيدن زخمي ها به بيمارستان ها نيز جلوگيري مي كنند و دقيقا به همين سبب بود كه شهيد هاشم يك ساعت و نيم دچار خونريزي بود بدون اين كه درمان شود و همين مساله سبب شهادت وي شد.

14:06

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها