انقلاب يمن به نهادهاي دولتي كشيده شد

انقلاب يمن به نهادهاي دولتي كشيده شد
سه شنبه 13 دی 1390 - 17:28

دمشق (العالم) ـ دبير كل حزب دموكرات يمن با بيان اينكه انقلاب به موسسات و نهادهاي رژيم متزلزل يمن كشيده شده است، تاكيد كرد كه تظاهرات و اعتراضات در يمن پس از توافقنامه رياض نسبت به قبل بيشتر شده است.

سيف وشلي روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اراده مردمي براي پي گيري مطالبات انقلاب قويتر شده است و جوانان تاكيد دارند كه در ميدانها ايستادگي كنند و تسليم سازشهاي منطقه اي و يا داخلي تحت حمايت شوراي همكاري كشورهاي خليج فارس و آمريكا نمي شوند.

وي افزود: انقلاب به موسسات و نهادهاي دولتي كشيده شده است و بر شدت انقلاب افزوده شده است. تظاهرات و اعتراضات پس از توافقنامه رياض نسبت به قبل افزايش پيدا كرده و به تظاهرات شبانه روزي در همه ميدانها و شهرها تبديل شده است.

وشلي با رد اظهارات ديروز (دوشنبه 12دي) ابوبكر قربي وزير خارجه يمن مبني بر اينكه شمارش معكوس براي پايان دادن به بحران سياسي در يمن آغاز شده است، گفت: اين اظهارات كاملا خلاف واقعيت است و شمارش معكوس براي سقوط رژيم علي عبدالله صالح و نه انقلاب آغاز شده است. جوانان اينك در همه ميدانها نسبت به قبل هوشيارتر و آگاه تر حضور دارند.

وي خاطرنشان كرد كه بيشتر توطئه گراني كه ادعا مي كردند از انقلاب حمايت مي كنند مانند علي محسن الاحمر فرمانده تیپ یکم زرهی ارتش یمن که به اصطلاح به انقلابیون پیوسته بود و احزاب ديدار مشترك ، مردم انقلابي آنها را طرد كردند به خصوص پس از آنكه فريبكاريهاي آنها براي همه برملا شد.

وشلي درباره ارزيابي كار كميته نظامي در يمن بويژه پس از درگيريها در منطقه حصبه و اعلام عدم اجراي فرامين اين كميته توسط فرمانده نظامي اين منطقه، گفت: كميته نظامي فقط مايه تمسخر است و نمي توان انتظار داشت كه اين كميته به جز خدمت به رژيم صالح دست به اقدام ديگري بزند چرا كه از سوي اين رژيم و حكومتش كه موسوم به حكومت توافق ملي است، تشكيل شده است.

دبير كل حزب دموكرات يمن تاكيد كرد كه همه نهادهاي دولتي و كميته هاي آن فاسد هستند و فقط به نفع رژيم صالح فعاليت مي كنند.

وي اظهار داشت: هدف از تشكيل كميته ها ، دادن اميدهايي واهي و پوچ به مردم و فريب دادن و گمراه و سرگرم كردن آنهاست تا ذهن آنها را از مساله اصلي منحرف كنند.

وشلي تاكيد كرد كه جوانان انقلاب بعد از اين همه جانفشاني و ايستادگي در راه انقلاب ديگر كاملا متقاعد شده اند كه هرآنچه رژيم و يا  احزاب ديدار مشترك و يا جامعه بين الملل مطرح مي كنند، هدفشان دور زدن انقلاب، انحراف انقلاب از مسير اصلي و سرگرم كردن آن با مسايل سطحي و حاشيه اي است.

اين فعال سياسي گفت: در حال حاضر آماده سازي ها براي برگزاري تظاهراتي در الحديده صورت مي گيرد و پيش بيني مي شود كه صدها هزار نفر از ديگر استانها به آنها بپيوندند تا اينكه به صنعا برسند. اين تظاهرات ها هيچ وقت متوقف نخواهد شد و تا تحقق همه اهداف انقلاب ادامه دارد.

وشلي درباره اظهارات عبدربه معاون رييس جمهور يمن مبني بر اين كه از حكومت فعلي يمن در سطح بين المللي و منطقه اي حمايت مي شود، افزود: حمايت منطقه اي و خارجي هرچقدر هم گسترده باشد، ياراي مقابله با انقلاب گسترده مردمي را ندارد. هرگونه دخالت و يا حمايت خارجي از هر رژيمي كه با انقلابي مردمي روبروست، هيچ نفعي براي آن رژيم ندارد.

وي گفت: جوانان انقلاب امروز كاملا متقاعد شده اند كه جامعه بين المللي جامعه اي توطئه گر است و فقط بر طبق منافع آمريكا و عربستان در يمن عمل مي كند.

15:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها