عاملان حمله به دفتر فرماندهی جبهه خلق معرفی شدند

عباس، دحلان و یک نفر سعودی

عباس، دحلان و یک نفر سعودی
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390 - 05:07

دفتر دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين، فرماندهي کل با انتشار بيانيه‌اي تاکيد کرد محمود عباس، محمد دحلان و يک فرد سعودي که نامي از نيامده است، مسول حمله به دفتر اين جنبش در اردوگاه يرموک هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سران ائتلاف جنبش هاي مقاومت فلسطيني، موضع ساف را در قبال حادثه اردوگاه فلسطيني نشين يرموک که به کشتار شماري از فلسطينيان و به آتش کشيدن مرکز خدماتي الخالصه وابسته به جبهه خلق / فرماندهي کل به دبيرکلي احمد جبريل منجر شد، محکوم کردند. سران گروه هاي مبارز فلسطيني در نشست خبري که در دفتر احمد جبريل در دمشق برگزار شد، از مفاد بيانيه ساف ابراز تاسف و تصريح کردند حادثه يرموک توطئه اي از پيش برنامه ريزي شده دشمن صهيونيستي بود که به دست عوامل محمد دحلان يکي از سران تشکيلات خودگردان اجرا شد. يادآور مي شود کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين(ساف) در بيانيه اي بدون اشاره به يورش برخي از آشوب طلبان به مرکز الخالصه و حمله آنان به ماهر الطاهر مسئول جبهه خلق براي آزادي فلسطين در خارج از سرزمين هاي اشغالي، مدعي شد که افراد مسلح وابسته به جبهه خلق / فرماندهي کل عامل اين حادثه بودند و خواستار تعقيب قانوني و مجازات اين گروه فلسطين شد.

بر پايه اين گزارش؛ نايب رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در اظهاراتي در اين نشست خبري، حادثه يرموک را اسفبار و دردآور خواند و گفت: اسفبارتر از آن بيانيه تشکيلات خودگردان وساف درباره اين حادثه است. موسي ابومروزق افزود: صرف نظر از اختلاف نظر سياسي ميان گروه هاي فلسطيني، اما در حادثه هايي از اين قبيل بايد منافع ملي در نظر گرفته شود و بيانيه ها نبايد بر اساس منافع محدود شخصي تدوين و منتشر شود. وي با اشاره به اين که هيچ يک از خانواده شهيدان روز نکسه که در جولان اشغالي به شهادت رسيدند، در ميان يورشگران به مرکز الخالصه حضور نداشت، همراهي برخي رسانه ها در توطئه تفرقه افکني ميان مردم فلسطين و مقاومت را مکوم و تاکيد کرد مردم هرگز از مقاومت جدا نخواهند شد.

 اين شخصيت فلسطيني همچنين از اين که ساف عناصر وابسته به جبهه خلق / فرماندهي کل را به عنوان مسببان اين حادثه قلمداد کرده و خواهان محاکمه آن ها شده است ، ابراز شگفتي کرد و گفت: ادعاي تشکيلات خودگردان داير بر اين که افراد مسلح گروه احمد جبريل به تظاهرکنندگان تيراندازي کردند، نادرست است.

 موسي ابو مروزق افزود: آنها که در رام الله نشسته اند، هرگز اين اعتبار را ندارند که ديگران را محاکمه کنند، بلکه ابتدا بايد تشکيلات خودشان را اصطلاح کنند. وي در ادامه با اشاره به اين که گروه هاي مبارز فلسطيني مردم را براي شرکت در تجمع هاي پنچم ژوئن موسوم به روز نکسه در کنار خطوط حايل در جولان اشغالي فرا نخوانده بودند، خاطرنشان کرد: تشکيلات خودگردان به جاي محاکمه و بازخواست ، بايد قتل عام فلسطينيان به دست اشغالگران صهيونيستي را محکوم کند.

موسي ابومرزوق که موضع حماس را در قبال حادثه اردوگاه يرموک همخوان با موضع ساير گروه‌هاي مقاومت فلسطيني اعلام کرد گفت: علاوه بر ساماندهي اوضاع داخلي فلسطين و پايان اختلافات، يکي از اهداف توافق با جنبش فتح، بازنگري در ساختار کنوني ساف است، تا به چارچوبي براي همه گروه ها و اقشار مردم فلسطين درآيد. وي افزود حوادثي از قبيل حادثه يرموک، بايد به روند بازنگري در ساختار ساف سرعت ببخشد تا اين تشکل محور وحدت بخش فلسطينيان باشد و نه اين که در مسير ايجاد تفرقه و برانگيختن اختلاف گام بردارد.

در همين ارتباط معاون دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين که در اين نشست حضور داشت، با اشاره به اين که اين نشست به منظور اعلام همبستگي با جبهه خلق براي آزادي فلسطين / فرماندهي کل و رفع ظلمي که در حق آنان صورت گرفته ، برگزار شده است گفت: حادثه يرموک توطئه صهيونيست هاست تا خيزش مردم فلسطين که براي تحقق حق بازگشت به وطن صورت مي گيرد، به فتنه داخلي تبديل کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ابوطارق از اين که تشکيلات خودگردان و برخي رسانه هاي عربي زبان با اين توطئه عليه مردم فلسطين همدست شده اند، ابراز تاسف و آن را به شدت محکوم کرد. وي اظهار داشت افراد آشوب طلب و غيرمتعهد به آرمان هاي ملي فلسطين با پيش کشيدن حادثه يرموک و حمله به مرکز الخالصه درصدد برآمدند تا قتل عام جوانان بي سلاح فلسطيني درکنار سرزمين هاي اشغالي را تحت شعاع قرار دهند. اين مسئول فلسطين، از رسانه هاي گروهي و همچنين همه مردم فسطين خواست تا حقيقت را شناسايي و تحت تاثير فراکني ها و بيانيه هاي گمراه کننده برخي ها که براي ضربه زدن به وحدت ملي فلسطين صورت مي گيرند، قرار نگيرند. همچنين دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين / فرماندهي کل در اظهاراتي ، اين سئوال را مطرح کرد که چرا محمود عباس در قبال کشتار جوانان فلسطيني در روزهاي"نکبت" و "نکسه"، هيچ تحرکي از خود نشان نداد؟ چرا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها