اعتراض عربستانی‌ها به دروغ‌های آل‌سعود

اعتراض عربستانی‌ها به دروغ‌های آل‌سعود
يکشنبه 18 دی 1390 - 16:32

يك فعال سياسي عربستاني تاكيد كرد كه ادامه راه پيمايي هاي اعتراض آميز در عربستان و استمرار آزادي خواهي در اين کشور در واقع واكنشي روشن و آشكار به بيانيه دروغين وزارت كشور است.

وزرات کشور عربستان سعودی در بیانیه مردم عادی و بیگناه این کشور را مسئول کشتار معترضان در تظاهرات های اخیر کرده است.

" احمد محمد آل ربح " روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم به برگزاري همايش رسمي و راه پيمايي هاي روز جمعه گذشته اشاره كرد كه در آن صدها تن از مردم القطيف، العواميه، پدران شهداي تظاهرات اخير و شماري از معترضانی كه در بیانیه وزارت کشور، تحت پيگرد قرار گرفته اندد، شركت كردند.

وي تاكيد كرد كه مشاركت افراد تحت پيگرد وزارت كشور در اين برنامه هاي اعتراضي در كنار پدران شهدا، پيامي روشن و آشكار به مسئولان رژيم است كه فرياد بر مي آورد آن ها هرج و مرج طلب و آن طور كه وزارت كشور ادعا مي كند ، قاتل همشهريان خود نيستند.

اين فعال سياسي عربستاني تاكيد كرد كه راه پيمايي ها فقط در واكنش به بيانيه وزارت كشور نيست، بلكه ادامه خيزش مردمي است كه از ماه ها پيش در عربستان شكل گرفته و خواهان احقاق حقوق قانوني شهروندان و آزادي بازداشت شدگان سياسي است.

احمد محمد آل ربح با بيان اينكه مسئولان عربستاني در برخورد با مطالبات مردمي به بن بست رسيده اند، تاكيد كرد : اين مساله سبب ريختن ديوار ترس از حكومت شد، به طوري كه راه پيمايي هاي اعتراضي و برگزاري تحصن به راه هايي فعال براي مطالبه حقوق و آزادي هاي سلب شده تبديل شد.

صدها تن از مردم عربستان روز جمعه در تظاهرات" زلزله مركزي آزادگان " در شهر القطيف واقع در شرق عربستان راه پيمايي كردند و به سياست سركوبگري رژيم و نابساماني اوضاع اجتماعي در اين كشور اعتراض كردند.

7 - 21:40



پربیننده ترین خبرها