حمايت ناوگان دريايي روسيه از سوريه

حمايت ناوگان دريايي روسيه از سوريه
سه شنبه 20 دی 1390 - 14:37

يك هيات نظامي روسيه در راس يك ناوگان دريايي در پايان بازديد از بندر طرطوس سوريه بر حمايت روسيه از ملت و رهبري سوريه تاكيد كرد.

به گزارش سه شنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، همچنين ناظران اتحاديه عرب در حالي به بازديد از شهرهاي سوريه ادامه مي دهند كه سوري ها از اظهارات مقامات قطري درباره بين المللي كردن بحران كشورشان و خروج ناظران از سوريه اظهار نگراني كرده اند.

طه عبدالواحد نويسنده و كارشناس مسائل روسيه گفت: روسيه با اين اقدام خود اعلام كرد كه در منطقه درياي مديترانه حضور نظامي دارد و اجازه نمي دهد جنگي در منطقه به راه افتد و خواستار دوري از ايده ها و ماجراجوييهاي نظامي و در پيش گرفتن راه حل هاي سياسي است.

وزير خارجه قطر در نشست يكشنبه شب (18دي) وزراي امور خارجه عرب در قاهره تلويحا اعلام كرد كشورش تلاش مي كند از طريق دعوت از سازمان ملل براي افزودن كارشناسان به كميته ناظران عرب و فرصت ندادن به نظام سوريه ، بحران اين كشور را بين المللي كند.

شريف شحاده تحليلگر سياسي سوري گفت: كسي وزير خارجه قطر را نامزد نكرده است تا سخنگوي ملت عرب سوريه يا اتحاديه عرب باشد.

اين تحليلگر سوري افزود: وزير خارجه قطر از طرف خود سخن مي گويد و اين نظر شخصي وي است. به نظر مي رسد بسيار علاقه مند به بين المللي كردن بحران است در حالي كه اگر اين مساله صورت بگيرد تراژدي فراگير خواهد بود و از سوريه به قطر خواهد رسيد.

 10 - 08:54

پربیننده ترین خبرها