پيش بيني صدور حكم ديكتاتور مصر پيش از 25ژانويه،

آغاز شمارش معكوس براي حسني مبارك

آغاز شمارش معكوس براي حسني مبارك
سه شنبه 20 دی 1390 - 15:14

عضو هيات وكلاي مدافع شهدا و زخمي هاي انقلاب مصر، از آغاز شمارش معكوس براي پايان محاكمه حسني مبارك رييس جمهور مخلوع اين كشور و همدستانش خبر داد و پيش بيني كرد كه حكم قطعي ديكتاتور مصر پيش از 25ژانويه (5بهمن) سالروز پيروزي انقلاب مصر صادر شود.

"جمال تاج الدين" سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: وكلاي مدافع اسناد و دلايلي درباره مسووليت متهمان در شليك گلوله هاي جنگي به تظاهر كنندگان و كشتار صدها تن از آنان ارايه دادند.
 
تاج الدين ابراز اميدواري كرد حكمي كه در حق مبارك و همدستانش صادر مي شود بتواند آبي باشد بر آتش خشم و سوگ مصيبت خانواده هاي شهدا و انقلابيون و ملت مصر.

وي افزود: جلسه دادرسي عرصه را كاملا بر مبارك و همدستانش تنگ كرد و آمريت او را در سركوب و كشتار تظاهر كنندگان ثابت كرد در اين جلسه اسناد اوامر صادره از سوي مبارك به نيروهاي امنيتي و اعطاي مهمات جنگي به آن ها به منظور تيراندازي به تظاهر كنندگان و كشتار آنان ارايه شد.
 
تاج الدين همچنين عملكرد هيات وكلاي مدافع خانواده هاي شهدا در جلسه ديروز (دوشنبه) دادگاه را فراتر از عالي توصيف كرد و با بيان اينكه رسيدگي به اين پرونده امروز نيز برگزارشد، پيش بيني كرد كه پيش از بيست و پنجم ژانويه كه سالروز انقلاب مصر است ، حكم اين پرونده صادر شود.
 
وي سپس با اشاره به رد شهادت عمر سليمان رييس سابق سازمان اطلاعات و سپهبد حسين طنطاوي رييس شوراي نظامي از سوي دادگاه گفت: سليمان و امثال او شهادت دروغ دادند و سعي داشتند با بيان نادرست وقايع، مبارك و همدستانش را از طناب دار نجات دهند.
 
عضو هيات وكلاي مدافع شهدا و زخمي هاي انقلاب مصر، درباره مراحل باقي مانده در روند محاكمه مبارك و همدستانش خاطرنشان كرد: پس از پايان اظهارات وكلاي مدافع خانواده هاي شهدا ، دفاعيات متهمان شنيده خواهد شد و اين مرحله احتمالا سه جلسه به طول خواهد انجاميد پس از آن احكام مهم ترين پرونده در تاريخ مصر صادر خواهد شد.
22:56

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها