سومين مرحله انتخابات پارلماني پايان يافت

پيشتازي70درصدي اسلامگرايان مصر

پيشتازي70درصدي اسلامگرايان مصر
پنج‌شنبه 22 دی 1390 - 13:02

قاهره (العالم)ـ دور دوم از سومين مرحله انتخابات پارلماني مصر كه با استقبال اندك مردم اين كشور برگزار شده بود در حالي به پايان رسيد كه آمارها از پيشتازي حدود 70 درصدي گروه هاي اسلامي در اين انتخابات حكايت دارد.

در اين مرحله رأي گيري در چند حوزه در قاهره، اسكندريه و برخي از استان هاي ديگر كه به علت وقوع برخي تخلفات و اشتباهات در دور اول باطل اعلام شده بود، برگزار شد.

وفيق عبدالراضي رئيس يكي از حوزه هاي انتخابيه شامگاه چهارشنبه مصاحبه با شبكه خبري العالم در اين باره گفت: علت ابطال نتايج اين حوزه ها، مفقود شدن حدود 90 صندوق رأي دوره قبل بود كه آراي آنها شمارش نشده بود كه در صورت شمارش احتمالا بر نتايج انتخابات تأثير مي گذاشت.

آمارها نشان دهنده آن است كه با وجود جوسازي هاي طرفداران رژيم سابق براي ارعاب مردم درباره اسلامگرايان، آنها توانسته اند حدود 70 درصد كرسي هاي پارلمان را به دست آورند.

ممدوح صاير عضو حزب عدالت و آزادي تصريح كرد: نگراني ها كاملا نا به جاست و امروزه ما شاهد صعود آشكار اسلامگرايان هستيم. به طوري كه مجموع آراي آنها اعم از حزب عدالت، نور و ساير گروه هاي اسلامگرا، حدود 70 درصد كل آرا است.

يكي از اعضاي حزب سلفي اصاله گفت: ميان اخوان المسلمين و سلفي ها تفاوتي وجود ندارد و همه ما يك جريان واحد هستيم. برخي مردم را از اسلامگرايان، سلفي ها و افراطي گري مي ترساندند. اين در حالي است كه چنين ادعاهايي صحت ندارد. زيرا ما در ميان مردم زندگي مي كنيم و فعاليت هاي اجتماعي فراواني داريم.

خبرنگار العالم از مصر گزارش داد به دنبال ابطال نتايج انتخابات در استان جنوب سينا به علت تخلفات روي داده از سوي ديوان عدالت اداري مصر و صدور حكم برگزاري مجدد آن، انتخابات ميان دوره مرحله سوم در آينده در هشت استان بار ديگر به طور مجدد برگزار خواهد شد.

علي حسن، نويسنده، روزنامه نگار و كارشناس امور قضايي مصر در اين باره گفت: كميته عالي انتخابات مصر اقدام به اجراي حكم مزبور كرده و روزهاي 14 و 15 ژانويه را براي برگزاري انتخابات ميان دوره اي تعيين كرده است. همچنين نتايج نهايي انتخابات در روز 21 ماه جاري ميلادي اعلام خواهد شد و بدين ترتيب پارلمان جديد در روز بيست وسوم ماه جاري تشكيل جلسه خواهد داد.

ناظران بر اين باورند كه برگزاري انتخابات ميان دوره و برگزاري مجدد آن در برخي از استان ها و به تأخير افتادن آن در برخي از استان هاي ديگر مصر موجب خواهد شد تا اعلام نتايج نهايي فهرست هاي حزبي و فردي با تأخير انجام بگيرد. اين در حالي است كه اكثر آمارها از روي كار آمدن اسلامگرايان در مرحله آينده خبر مي دهد.
11-22:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها