ردپاي آمريكا واسراييل درترور دانشمندان ايران

ردپاي آمريكا واسراييل درترور دانشمندان ايران
پنج‌شنبه 22 دی 1390 - 15:16

كارشناس لبناني امور راهبردي و نظامي گفت: ترور دانشمندان ايراني بخشي از جنگ تروريستي و اطلاعاتي آمريكا و اسراييل ضد ايران است زيرا آمريكا به خوبي مي داند كه حمله نظامي نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند بنابر اين به حربه غير انساني متوسل شده است.

سرهنگ بازنشسته الياس فرحات روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ترور دانشمندان هسته اي ايران بخشي از درگيري ميان ايران و غرب و جنگ تروريستي و اطلاعات آمريكا و اسراييل ضد تهران است.

وي افزود: لئون پانتا وزير دفاع آمريكا اعتراف كرد كه هرگونه حمله نظامي نخواهد توانست برنامه هسته اي ايران را بيش از يك يا حداكثر دو سال متوقف كند بنابراين راه جنگ ديپلماتيك و اقتصادي ضد ايران را ترجيح مي دهد.

اين كارشناس لبناني تاكيد كرد: عمليات تروريستي اخير ، پس از رزمايش دريايي ايران صورت گرفت در واقع تصميم آمريكا براي جنگ اطلاعاتي با ايران كه از مدت ها پيش در جريان بوده ، همچنان به قوت خود باقي است.

وي افزود: ايران يك شبكه اطلاعاتي وابسته به آمريكا را بازداشت و يكي از عناصر آن را اعدام كرد، پيش از آن نيز عبدالمالك ريگي را كه عامل چندين عمليات تروريستي بود ، بازداشت و مجازات كرده بود. در واقع ترور دانشمندان را مي توان واكنش آمريكا به دستاوردهاي اطلاعاتي ايران ارزيابي كرد.

كارشناس لبناني امور راهبردي تاكيد كرد كه شيوه مورد استفاده در ترور دانشمندان ايراني ساده اما تكراري است و اين مساله مي تواند سرنخي از عوامل آن به دست دهد.

سرهنگ فرحات در ادامه با بيان اين كه ايران اخيرا با از سرگيري مذاكره با گروه 5+1 در تركيه موافقت كرده بود آن را تحولي در اين زمينه ارزيابي كرد.

در اثر انفجار يك بمب مغناطيسي در خيابان شهيد داوود گل نبي در تهران كه صبح ديروز (چهارشنبه21دي) به وقوع پيوست، مصطفي احمدي روشن استاد دانشگاه و معاون بازرگاني سايت نطنز به شهادت رسيد.

اين استاد دانشگاه، دانش آموخته دانشگاه صنعتي شريف بوده است .

شيوه شهادت اين استاد دانشگاه همچون ساير ترورهاي صورت گرفته توسط عوامل صهيونيستي از طريق چسباندن بمب مغناطيسي به وسيله نقليه بوده است.

اين بمب مغناطيسي در مقابل درب پژوي نقره اي رنگ در سمت راست آن چسبانده شده بود.

22:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها